Amelia 82:
Äntligen någon med samma symtom
Det hela började för ett år sedan då jag hade ont i ryggen, står och går mycket på jobbet. Gick till en kiropraktor där det konstaterades att jag hade 2 låsningar i ryggen en mellan skuldrorna och en i svanken. Dessa gjorde att jag hade blivit sned, 2cm kortare på vänster sida. Efter att han knäckt ryggen och jag blivit rak igen så kände jag av en smärta i rumpan som om någon nyper mig där. Inget som går ner i benen men en konstig värk/känsla i vänster skinka. Berättar om skinkan till kiropraktorn men han fortsätter bara att knäcka ryggen. Slutar att gå hos honom.
Efter en tid börjar jag få ont i höften på natten när jag sover. Tillslut slutar jag helt att ligga på vänster sida. Fortfarande värk i höften och även ibland när jag stått stilla och ska gå så känner jag av smärtan men mest när jag ligger ner. Känner även av smärtan i höften när jag sitter ner och vilar mer på ena sidan, får då ont i samma höft.
Även när jag reser mig från sängen gör det väldigt ont.
Den här smärtan kommer och går ena dagen kan vara bra och andra dagen hemsk. Därför tog det mig 6 månader innan jag sökte vård på VC var då oxå gravid i vecka 10. Tyckte att smärtan blivit värre och blev skickad till en sjukgymnast. Då såg hon att jag belastade min vikt olika det skiljde 3 kg vikt mellan vänster och höger sida. Hon justerade höften så jag skulle belasta mer lika. Hon upptäkte även en lätt scolios i svanken.
Hade fortfarande ont även fast hon justerat min höft och fick använda tens apparat vid två tillfällen. Nu är min höft mycket bätte. Vet inte vad det egentligen beror på men lär väl röntgas sen när jag inte längre är gravid.
För mig känns det nästan som om det är en inflammation som kommer och går men det säger dom inte att det är och inte heller någon nerv som är i kläm så detta är ett tiktigt hokus pokus..
Hoppas du blir bra snart och kanske får en mer diagnos. Lycka till!