• kaffebönans

Halsfluss utan halsmandlar, fler än jag som ändå blir sjuk?

Jag har nog åkt på halsfluss igen utan några mandlar el tonsiller. Är det vanligt att man ändå blir sjuk?

• Svar på tråden Halsfluss utan halsmandlar, fler än jag som ändå blir sjuk?
  • Lajsa76

Min hals är min akilleshäl, opererad bort mina halsmandlar för flera år sedan men så fort jag blir sjuk så sätter det sig ändå i halsen och gör jätte ont.
    Men ändå så mycket bättre än när jag hade halsmandlarna, då kunde jag med nöd och näppe andas.
    Så visst kan man få ont i halsen ändå.

• kaffebönans
    Lajsa76 skrev 2006-08-26 23:40:59 följande:
    Min hals är min akilleshäl, opererad bort mina halsmandlar för flera år sedan men så fort jag blir sjuk så sätter det sig ändå i halsen och gör jätte ont.Men ändå så mycket bättre än när jag hade halsmandlarna, då kunde jag med nöd och näppe andas.Så visst kan man få ont i halsen ändå.
    Precis som jag då el det kanske ska va en ledsen gubbe Innan jag opererade bort mandlarna så var jag sjuk i ett år, jämt jämt jämt.. Opererades som lite å var nästan tvungen att gå om ett år i skolan. Men jag klarade mig med näppe.

Det är först nu som vuxen som besvären har kommit tillbaka men som sagt mycket mer sällan nu..
  • Lajsa76

Mmm.. exakt kroniskt sjuk.... det var jag i flera år.
    Åt medicin stup i kvarten så jag blev imun, tills läkaren gick med på att operera.
    Så jag brukar tänka på hur fruktansvärt jobbigt det var med halsmandlar när jag är sjuk,då brukar det kännas lite bättre

• kaffebönans

Lajsa76← exakt som jag, peniciinet var ju som saft på slutet ibland han man ju inte ens få isig hela kuren förens man fått en ny halsfluss. Jag ror vi också hade svårt att få till en operation men när skolan blev så lidande så hade dom inget val längre.

Vi kanske ska starta en klubb → Medsystrar utan halsmandlar

• Lajsa76

Hahaha....  undra om det är några fler som hänger på

• kaffebönans

Vi lär ju va i minoritet Du vet det finns ju alltid några specialfall här å där

God natt alla kära MUH:are

• kaffebönans

Idag börjar halsen bli lite bättre

Svar på tråden Halsfluss utan halsmandlar, fler än jag som ändå blir sjuk?