• kaffebönans

Varför kan man se hyffsat bra ut men ändå inte bli bra på bild?

Det finns ju nått som heter fotogenic men sen finns det ju dom som är hur snygga som helst i verkligheten men så fårt dom hamnar på en lins så händer det något, vad undrar jag?

• Svar på tråden Varför kan man se hyffsat bra ut men ändå inte bli bra på bild?
  • kaffebönans

Tillägg → Vissa blir ju tom. snyggare på bild än vad dom är i verkligheten..

• Shoegal

Mamma brukar alltid säga att de som är vackra blir aldrig det på foto. Jag och mamma blir aldrig bra på foton

Nej men allvarligt, visst är det jättekonstigt! Jag menar, jag ser faktiskt inte ut som en valross i verkligheten, varför gör jag det då på foton?

• ökenblomman

Jag har fotat en del i jobbet och det är verkligen så att vissa människor blir aldrig bra på bild medan andra blir perfekta på första försöket, även om man träffar samma personer vid flera tillfällen så är det så. Vet man med sig att man aldrig blir bra på bild så tänker man kanske på det varje gång man blir fotograferad och kan inte slappna av så att det blir en ond cirkel.

• hannisa

Handlar om hur mycket mimik man använder. (kan man säga så? lät knasigt..)

En människa med färre miner eller orörligare ansikte ser ofta bättre ut på spontana kort..
    Just för att dom inte lika ofta är mitt i mellan två olika "miner".

För att se "bättre ut" på kort så kan man försöka frysa en min. gärna överdriva lite med.. Känns skitfånigt.. men funkar!

• nyponsoppa

jag skriver in mig på listan som "icke fotogenisk"
    Blir ALDRIG bra på foton, ser oftast sur ut, ler jag så ser jag enormt fånig ut, oftast så blinkar jag eller gör någon annan mysko min...

• nyponsoppa

+ att alla kameror lägger på ca 10 kg på mina höfter, jättemystiskt

• hannisa

ökenblomman   Testa att be personen se arg ut...  ta kortet direkt.

• Leaaa

får jag vara med i klubbe?! blir i princip aldrig bra på bild

• kaffebönans

Ammen till allt som skrivits.. Ska nu träna på att "frysa" mitt vackra ansikte.. Men det är ju så förbannat skummt att man kan bli så ful fast man inte riktigt är det heller

• Bo Peep

Jag har en teori. Ett intressant och vackert ansikte är levande. Alltså rör saker på sig, känslor syns i mimiken etc. Detta blir inte så attraktivt när man fryser bilden liksom.

Svar på tråden Varför kan man se hyffsat bra ut men ändå inte bli bra på bild?