• Annah81

Pojkmage men flicka??

Alla säger att jag har en typisk pojkmage och att det bara "måste" vara en pojke där inne...Jag tror ju det själv också men jag undrar om det är någon som har haft en typisk pojkmage, som tydligen jag har, men fått en flicka...och har några kort? Är ju helt säker på en pojke och skulle bli såå förvånad om det var en flicka... självklart spelar det ingen roll men skulle vara vara kul och se någon mage som inte skrock stämmer på...

• Svar på tråden Pojkmage men flicka??
  • julia81

vi var övertygade om att vi väntade en pojke under min första graviditet. Allt skrock stämde in på pojke och jag hade en typisk pojkmage. Dock tittade världens vackraste flicka ut

Andra gången visste jag bättre än att lyssna på skrock för det stämmer inte alls

• Neptunus

En kompis till mig hade "typisk pojkmage" - syntes inte bakifrån och var smal, men "toppig". Alla var säkra på att det var en kille - men ut kom en tjej.

En annan kompis har två barn - första var alla säkra på att det skulle bli en kille pgs magens form - och det blev det. Andra graviditeten såg magen exakt likadan ut - och det kom ut en tjej till allas förvåning.

Så jag tror inte alls på mag-forms-skrocken

• smurfpinglan

jag hade typiskt flickmage o ut ploppa en pojke.

• Svamp Bob Fyrkant

Min mage har sett likadan ut alla mina tre graviditeter och än så länge har jag en dotter och en son...
    Typiska pojkmagar men dottern min är faktiskt en tjej!

...bara 12 veckor kvar!!!
  • ArnaMy

Jag har ingen aning vad det är för skillnad på en pojk och flick mage. Läste i "mama" för ett tag sedan om typiska symptom om man väntade en flicka eller pojke. Jag tänkte på när jag väntade min dotter och det var en typist pojk graviditet. Jag tror verkligen inte på att man kan gissa vad det är för kön beroende på hur magen ser ut eller olika symptom.

• Mizax

Jag hade en typisk pojkmage sa alla. Alla sa att det måste vara en pojk där inne och jag trodde det också men ut kom en liten Moa!

• Ezzie

Jag hade en tydlig "pojkmage" och en kompis till mig hade en tydlig "tjejmage" men hon fick killen och jag tjejen=)

• 789

Samma här hade pojkmage alla sa att det skulle vara pojke men ut tittade en flicka...

• neo06

Jag håller med flera här: Hade också en tydlig pojkmage som stod rakt ut. Dessutom talade hjärtljuden för att det skulle vara en pojke. Men som ni redan gissat kom det ut en underbar flicka. Nu undrar jag förståss hur det blir med den här graviditeten. Har inte fått några känningar än vad det kan vara för kön.....

• Tuvalina

Med mitt första barn hade jag "typisk tjejmage", och ut kom en tjej. Med andra barnet hade jag "killmage" och allt annat skrock pekade också på pojke. Men hon var ingen han! Utan världens finaste lillasyster!

• Mia o Simon

Typisk pojkmage Men som mamma till två killar så vet jag att det kan se olika ut. Med min förste var jag stor och bred som en stenaline-färja . Alla sa tjej..Ut kom en kille.

Med andre gick jag inte upp alls så mycket och hade en riktig putmage, som du. Och det blev en kille till

• linhen

Min svägerska har haft riktiga pojkmagar båda gångerna men har två tjejer! SJälv hade jag en typisk flickmage men har en son. Denna gången är det mer av en pojkmage och jag tror att det ligger en liten tjej däri...

Svar på tråden Pojkmage men flicka??