• aguila81

Är det normalt med mindre fosterrörelser i v. 29

Hej alla...

Jag är i vecka 29 nu, snart snart v. 30 och jag tycker att bebben där inne bara rör sig mindre och mindre och svagare och svagare...Och naturligtvis blir jag orolig, men vill samtidigt försöka att inte oroa mig i onödan och åka iväg och göra en undersökning.

Är det någon som känner igen sig i detta...ska det vara så här och är det normalt eller???

*Kram på er alla*

• Svar på tråden Är det normalt med mindre fosterrörelser i v. 29
  • aguila81

Ingen som har upplevt detta själva???

• Booliboh

Det enda jag kan säga är att det kommer vara lite olika hela tiden. Vissa dagar är min bebis lugn som bara den.. för att sen helt plötligt vara jättelivlig!
    Håll ut ett par dagar, se vad som händer!
    Den kanske ligger på ett sätt som gör att den sparkar mer inåt än utåt?

Kram Hanna

• smurfis75

Sen får du tänka på att det börjar bli trångt för bebisen också.
    Kan vara en orsak till att den rör sig mindre.

• aguila81

Jo egentligen...Ja! det är bara jobbigt när man väl börjat tänka på det, så svårt att släppa det...ja ni vet ju själva hur det är! Eftersom det är mitt första barn så vet jag ju inte heller vad som är normalt eller inte...Men som du säger Booliboh så är det väl bäst att hålla ut i några dagar...har det inte skett nån förbättring då så kommer jag bli tvungen att ringa för att lugna mina nerver... :)

• fiskbulle666

Jag tycker det varierat från dag till dag för mig, om du är orolig så kan du ju alltid kolla med bm de kan ju lyssna på hjärtljuden och se att allt är bra!

hellre kolla upp det en gång för mycket tycker jag, hoppas allt går bra

• aguila81

Jo jag tänkte allt kolla med Bm om det inte skedde nån förändring, men det har det faktiskt gjort. Nu är det ett jäklans liv där inne i magen och jag är världens lyckligaste.

Det är inga hårda sparkar utan mer buffar men det gör ju inget, buffar är mer behagliga mot blåsan eller hur :) Så det är nog som ni säger, bebben har mindre plats och behöver vila vissa dagar. Jag menar som den håller på nu behöver den väl en
    tre-dagars-siesta.

Kram på er och TACK!

• Chilianna

Jag har kännt så och tom varit in på förlossningen och kollat. Allt är bra och bm och läkarna förklarar det med att barnet helt enkelt har allt mindre plats i magen. Dessutom beror det på i vilken position barnet för tillfället ligger/sitter i.

• nilam

Samma här! var på förlossningen i onsdags kväll och allt såg bra ut. Jag får helt enkelt acceptera att bebisen är en lugn typ. Bådar ju gott inför ankomsten!

• Floria

Har också en lugn bebis, vilket är lite frustrerande, särskilt när bm säger: sålänge du inte upplever den för lugn.

Men hallå, hur ska jag kunna veta, det är ju min första bebis??

• LizLiz76

Vet inte var jag läste det men ungefär vid den tiden (v.29-30) börjar bebisen få allt mindre plats och häftiga sparkar byts mer o mer ut mot buffar. Jag kollade upp det själv för jag tyckte att det började kännas annorlunda. Nu har bm också bekräftat att barnet har lagt sig med huvudet neråt. Och så har han legat då i 2 veckor (känner rörelser alltid på samma plats), verkar inte att han vill vända sig mer.

Så det är nog fullt normalt att sparkarna ändrar karaktär.

• McIris

Jag tycker det känns lite olika hela tiden. Vissa dagar sparkar, andra dagar mer stora rörelser o ibland lugnt med små buffar bara. När jag jobbar, springer runt o stressar känner jag knappt nåt förrän på kvällen vissa dagar. Är i v 28.

Svar på tråden Är det normalt med mindre fosterrörelser i v. 29