• Susannie

förlossning i v. 38

Hur många är ni som fått barn i v. 38?
    Hade ni mycket sammandragningar innan ni ploppade ut bebis?
    Hur kände ni när det satte igång? Fick ni förvärkar efter sammandragning då?

Hoppas på många svar...

*nervös jag*

• Svar på tråden förlossning i v. 38
  • Blå Flygare

Jag fick i v 38. (37+5).

Hade nästan inga förvärkar, förän ca 1 v innan förlossningen när jag plödsligt började få. Jag som inte haft på länge tyckte de var många, men inte alls varje timme eller så.

Förlossningen började med vattenavgång, och värkarna som var lätta började en halvtimme senare. Förlossningen tog ca 20 timmar.

• Snottan84

Jag fick min dotter i v 38+6
    Hade haft förvärkar och sammandragningar från och till i ca tre veckor!

• Ylle

min tös kom v 38+4. inga direkta föraningar mer än lite sammandragningar till och från. vattnet började sippra på natten, någon timme senare var värkarna igång.

• JennyMarie

Fick min son v37+3. Inga förverkar... Kände i princip ingenting förrän förlossningsverkarna satte igång (de fick ta hål på hinnorna) och någon timma senare var förlossningen klar...

• Bembu

Min tös är född v 38+3 hade lite tryck i svanken 1 vecka innan annars inget förrän vatten avgången. Hon föddes 52 timmar senare.

• Tigertofflan

Jag fick min 2:a 14 dagar innan bf och hade inte haft kännbara sammandragningar under graviditeten.

Så började de kännas och naiv som jag var tänkte jag att som omföderska känner man förvärkar tydligare. *ler*
    Men det blev mer och mer och tillslut fattade jag ju att det var riktiga värkar.

Har du massa sammandragningar?

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Mamma Mu 75

Jag fick mitt yngsta barn i v 38. Jag fick vattenavgång kl 00.30 och hon är född kl. 04.15. Jag hade haft kraftiga förvärkar och förkortad livmodertapp sen v 28.

• Susannie

Tigertofflan:
    Ja, jag har mycket sammandragningar och åkt in igår till KK för att jag inte kände nått starka bebis rörelser i magen. Blev orolig o fick åka in för "extra kontroll". Men allt var bara bra med bebisen och allt var normalt. Men så de såg att jag har sammandragningar för ofta (3-6 min emellan) och jag har ganska ont.
    Så de trodde det kanske kan vara snart dax inom några dagar...

*hoppas bebisen kommer snart för vi toklängtar!!*

kramisar till er alla därute

• Tigertofflan

Spännande!!!!

Det kanske blir bebis snart då!!
    Lycka till!!

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Susannie

Tigertofflan:
    Tack och vi hoppas det med!

• junis

jag kände mensvärk kvällen innan (fick i 38+4) ..sen kom vattnet halv 4 på natten det ranntill och ca. 1 timmesenare började värkaran komma...ett dygn senare var min lilla groda ute..

• capybara

37+4. Jag hade inte haft några kännbara förvärkar under hela graviditeten, så nånstans fattade jag ju att det var på gång när jag vaknade på morgonen och hade molande mensvärksliknande sammandragningar med 10 minuters mellanrum. Så höll det på en hel dag, vid midnatt gick vattnet och vid åttatiden nästa morgon föddes min son.

Jag tycker det är helt perfekt att föda efter trettiosju fulla veckor men före bf. Hoppas på samma sak igen!

• LabLover

Jag födde i v. 38+0 utan några förvangingar. Från att vattnet gick tog det ungefär 7 timmar tills dottern föddes på 1 krystvärk! Läs detaljerna i min blogg (gamla).

Lycka till!

Svar på tråden förlossning i v. 38