• knoppen

hur känns det alla runt v 35? Nervöst??

Ja, nu e denna resan snart slut & nästa börjar!
    Har gått in i v 35 idag o tänker mycket på det som ligger framför mig.
    Har rätt mycket molvärk i magen o väldigt ont i svanken, gör inte ett dugg om dagarna bara väntar ut tiden...
    Vad har ni andra för er o hur mår ni?

KRam

• Svar på tråden hur känns det alla runt v 35? Nervöst??
  • bagheera

Jag är i v33 nu och jobbar fortfarande 100% MEN hemifrån så mycket som möjligt pga foglossning. Jag är så tacksam att jag o min chef löst det så, vet inte alls hur jag skulle få dagarna att gå om jag var sjukskriven.
    Hemma så läser jag böcker, bakar lite, städar ibland, pysslar, gör ärenden på stan när jag orkar, träffar vänner o familj. Försöker att inte ha så mycket inplanerat utan gör mer spontana saker när jag orkar.

I mitt lilla huvud så jobbar hjärncellerna dag som natt o även i mina drömmar med förlossning, hur det blir efteråt, det nya vardagslivet som börjar, hur allt kommer förändras. Svårt att koncentrera sig på andra saker som tidigare varit viktiga i livet, typ jobbet *Längtar*

• MiaE

Ja du, jag har gått 35+4 nu och nog börjar man känna att slutet närmar sig. Man känner sig stor och klumpig och allt man ska göra tar emot. Jag vet inte vad det är för fel. Mest av allt vill man bara bli kvitt magen nu och få träffa den som bott där inne under en evighet.

• sara75

Jag går in i vecka 37 idag och dagsformen är harmonisk. Annat var det för en vecka sedan, då jag kände mig ledsen och orolig, inte för förlossningen men för tiden på bb! Alla kommer att se min osäkerhet och ovana med barn liksom... Nu har jag bestämt mig för att jag klarar det lika bra som alla andra och försöker tänka positivt. Håller på och packar väskan och filar på förlossningsbrevet. Annars försöker jag mest ta det lugnt och ignorera frustrationen över att inte orka ta mig någonstans!

• knoppen

jag tycker att det e väldigt tråkigt att gå hemma o bara vänta. Tiden blir väldigt lång, värre blir det ju när man inte känner någon som e gravid. Ska upp på vinden o hämta min väska som jag snart ska packa...tror att det händer något snart, en inre röst som säger det till mig Är ju äen sjukskriven för att de tror att hon ska komma tidigare
    kram

• sasse s

Vi har precis köpt hus... är i v. 37 och vi har satt igång med renoveringen för fullt!!! :)

Själv kände jag bara för några dagar sen att min förlossning ligger låååångt borta än... så lite hinner jag göra! Men nu börjar jag tveka efter att ha rivit tapeter och slipat lister tror jag att jag börjar känna lite sammandragningar ändå!?! :)

• Fru sjöström

Jag går in i v 34 idag, känner mig less på att vara gravid. Har foglossning och har svårt att gå, får ont på en gång. Börjar även få värk i knäna, vet ej om det beror på vätska?? Annars längtar man som attan efter lilla bebisen. Har fixat det mesta som behövs, väntar bara på att barnvagnen vi beställt ska komma.
    Ha det

• Pocahontas2

Är i v. 36 och tycker att tiden går hur långsamt som helst. Är sjukskriven och får inte göra direkt någonting pga. sammandragningar. Nästa vecka har BM sagt att jag får gå ut och röra på mig lite mer och det ser jag fram emot. Tycker annars att det känns jättelångt till 13/11 då jag har BF och hoppas nästan på att han viull titta ut ett par veckor tidigare.

• knoppen

jag hoppas oxå på att hon tittar ut tidigare, dock inte före v 37

• Cora

v.35 idag

Svårt att andas... ngn mer?

Svar på tråden hur känns det alla runt v 35? Nervöst??