• ODS

Varför slickar han på oss??

Vi fick förra söndagen hem vår underbara lilla dvärgvädur som nu är 9v. Jättego o verkar funnit sig väl tillrätta. "Känner" igen oss o kommer fram, man får ha honom i famnen o kela med honom o stryka honom o då kan han börja slicka på oss, på armar,händer,hals ja, var han kommer åt. varför gör han det är det vänskapligt el har han ngn brist, typ saltbrist, jag menar vi är ju lite salta på kroppen.

ngn som vet?

• Svar på tråden Varför slickar han på oss??
  • ashera

Min kanin jag hadde när jag var liten slickade också en massa på händerna. Enligt en kaninbok jag hade då betyder det att kaninen säger "jag tycker om dig"

• Niccita

Jag tror det ær en kombination av "jag tycker om dig", och att den vill ha salt...
    Men jag vet ingenting om kaniner

• Rosa Liljan

Skaffa en saltsten och en kalksten!
    Kalken behövs bara när dom är små, men saltsten är bra att ha jämt!

• ODS

Tack för era snabba svar. glömde skriva att vi har saltsten till honom o försökt "introducera" den för hnm o jag tror att han förstår(ser ut som det är lite skrapmärken på den).

Tack igen!

• Ancha

Tror det är att han tycker om er, saltsten behövs inte å andra sidan.

• poesi

hallå.
    jag har två st kaniner. min ena kanin har jag känt sedan den föddes, och sen den började känna igen mej så slickar den på mej. ingen annan. det gör den fortfarande, så han gör det för att visa att han tycker om mej å sådär..
    vissa säger att man inte ska ha saltsten och sådär till kaniner, för dom säger att dom klarar sig utan, andra säger att det är bra att ha det. men kolla så att han inte får i sig för mkt på en gång, för det är inge bra. men det ser du på kisset, om det är mycket grumligt så tror jag att han har fått i sig för mkt ^^

Svar på tråden Varför slickar han på oss??