• Kicki30

Svart barnvagn???

Har för mig att jag läst någonstans att man ska undvika att välja svart barnvagn. Är det så? Någon som har positiva/negativa erfarenheter av svart vagn?

• Svar på tråden Svart barnvagn???
  • piixelslyna

spelar färgen någon roll? Varför ska man undvika just svart?

• my  baby

Ojdå...Vi hade tänkt välja en svart emmaljunga... Varför ska man undvika det??

• Heydatsme84

det är väll en bra färg som inte blir smutsig så lätt,nackdelen är väll att den blir varm i solen

• Novus

Enda jag hört är att de blir solbleka snabbare/lättare än ljusa färger. Själv tycker jag det är bra att investera i en svart vagn. De ska ju (enligt "folk") ha högre andrahandsvärde om man säljer

• Pyret 78

Kan det inte vara så att det syns så väl när den blir solblekt. Då bör den ju se grå ut. Tycker själv att det är skitsnyggt med svart vagn

• muulin

för att den blir så solblekt eller för att svart blir varmt..kan det vara så enkelt??

• 4barnsMom

Finns inget som säger så.. I en folder på bvc läste jag att desto mörkare vagn och framförallt suflett desto bättre solskydd Min är svart och mörkgrå Skitfin om jag får säga det själv...

Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06
  • Runguska

I en bok jag har (från ICA Bokförlag, minns ej namnet) står det att man inte ska välja barnvagna i svart för den kan bli väldigt varm. En i vitt kan liaså reflektera för mycket och på så sätt vara dålig.

Observera dock att jag enbart har det att gå på, en hyfsat ny bok, men någon annan kanske vet bättre.

• Kicki30

Ja precis, det stod att man skulle undvika svart eftersom den blir väldigt varm i solen.

• 4barnsMom

Brio solbleker inte.... Emmaljunga kan göra, min kompis fick en ny i somras en E scooter, den var ljusrosa Skulle vara röd..

Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06
Svar på tråden Svart barnvagn???