• eriXa

Bästa vintermössan och vinterskorna för en 1 - 1½ åring??

Jag undrar om ni har tips på en bra vintermössa till min son som fyller 1 i oktober?
    Reimas sån där väpnarluva eller vad de kallas, är de bra?
    Tipsa mig! =0)

Gärna tips på bra vinterskor till honom skulle vara bra...

MvH // erica

• Svar på tråden Bästa vintermössan och vinterskorna för en 1 - 1½ åring??
  • 4blevde

ja Reimas "rånarluva" är bra tycker jag, väldigt bra passform! Och som skor skulle jag ha köpt Kavat dom är så stadiga och stabila för en liten att gå i

Stefan, Oliver och Felix i mitt hjärta!
  • waersta

Me&I kommer med en toppen mössa! Plysch på insidan och fleece på utsidan. ljusrosa eller brun med "splash" i nacken. Modellen är väpnarhuva förästen.. 150kr

• nelina

Kuomas vinterskor är superbra! Vi hade dom till Alvin förra vintern, då var han 1-1½ år. Dom var lätta, varma, vattenavstötande och lätta att ta på. Vi ska köpa såna i år också!

• eriXa

Tack för svaren! =)

Mera, mera, MERA!

• moppet

Jag skulle satsa på en vindtät mössa. Vilken modell man gillar är ju en smaksak men plysch och fleece låter i mina öron som mer "gå på stan" mössa. Jag har köpt vind- och vattentäta mössor i hjälmmodell, en Reima och en Didirksson. Dom tror jag blir mycket bra på dagis.

Skor: Kavat eller Ecco/Viking goretex är mina favoriter. Goretexen är dyrare men bor man där det är mycket slask så kan det kanske vara värt det.

Kanske ska tillägga att mina tips baserar sig på vad jag researchat mig fram till och inhandlat till min ettåring inför vintern. Inte vetenskapligt utprovat ännu alltså

• eriXa

moppet

Ja, jag tror inte heller fleece och plysch blir en bra vintermössa att leka ute i snön med...
    då tror jag mer på Reimas väpnarluva eller så en vanlig mössa, typ hjälm. Wima och Morris (trro märket hette så) har en som ser bra ut! inte SÅ dyr heller så jag tror jag ahr ganska bra koll på mössor nu...
    Värre är det med skor!
    Vi bor i Luleå så det är inte SÅ slaskigt, men kallt och snöigt och blåsigt...
    SKa kolla lite påstan och se vad jag hittar...

Thanx för svaren!

Svar på tråden Bästa vintermössan och vinterskorna för en 1 - 1½ åring??