• Jemia

Hostig när det är regnigt väder..

Min dotter får jättejobbig hosta och blir tung i bröstet och det piper lite när hon andas.

Detta kommer när det är fuktigt väder ute och när hon blir förkyld. Har varit hos läkaren och hon fick Airomir och Pulmicort som hon andas in med mask.

Läkaren säger att hon har känsliga luftrör och att det växer bort vid 3-4 år.

Är det nån som känner igen sig.

Det känns ju lite hopplöst när man har en lång regnig höst framför sig.

/Jemia

• Svar på tråden Hostig när det är regnigt väder..
  • Mirakel händer

Min gudson har det lika dant.

• Jemia

Hur gör dom med honom, får han mediciner och så

• Mirakel händer

De er honom medicner... Ventoline, bricanyl och Pulmicort.

Han var bara 10 och ½ månad första gången vi åkte in med honom till sjukhuset. (Han var hos oss då när han blev jätte dålig, hans föräldrar var på semester)

Nu har de åkt in med honom två gånger till, på kort tid. Så nu har han fått barn astma/förskylnings astma som diagnos.

• Jemia

Han blir alltså jättedålig när han blir dålig. Min tjej har haft "falsk krupp" i samband med förkyldningar några gånger men annars är det mest att hon blir tungandad och det piper och hon har jobbig hosta.

• Mirakel händer

han blir riktigt dålig svårt att handas och roslar och piper...

• nuria

Sonen har förkylningsastma... och är jättekänslig nu under det ostadiga vädret...
    Vi har pulmicort och ventolin, som han andas in.

När han var mindre hade han bricanyl - flytande

Läkarna säger att detta ska växa bort- och jag hoppas verkligen det...

Men de är tappra- de små

• Jemia

Tack för era svar, alltid skönt att höra hur andra har det och gör

• mammakamma

Båda mina barn hostar i saband med förkyldning och jag hoppas verkligen att det stämmer att det växer bort för det är riktigt jobbigt att höra hur de lider. Jag har också ventoline och det är funkat. Men jag tycker annars att sömn och vatten och vara hemma i minst en vecka är den bästa medicinen. Vi har varit hemma en hel vecka nu och äntligen börjar de bli bättre. Går man ut och träffar folk för tidigt så är risken stpor att man får tillbaks allt igen.

• uniksignatur

Hej.

Du får hålla kolla på så att det inte utvecklas till s.k. "falsk krupp". Ett tydligt tecken till början på falsk krupp är en torr, väsande hosta.

Kolla mer här för info om flask krupp: www.familjemarknaden.se/index.php&id=11

Kram.

Svar på tråden Hostig när det är regnigt väder..