• Anonym (??????????)

hur smittar klamydia??

Jaja jag vet att de smittar ifall man har sex.
    Men min fråga är..

Om man ska ha sex med en tjej/kille ( beroende på vilket kön man tillhör ) och killens ollon är vid hennes öppning och glider in 1-2 cm kan han/hon bli smittad då ?? eller måste hela snorren in för att han/hon ska bli smittad???

hänger ni med hur ja tänker??

• Svar på tråden hur smittar klamydia??
  • kozzan

jag tror att det räcker att man ditt könsorgan nuddar den smittades...

• Hannah76

Det smittar vid penetrering (även 2 cm). O tänk på att du kan få klamydia vid alla sleminnor sm tex ögon o hals (vid oralsex).

• Anonym (har haft)

Men du kan ha tur och klara dig också , Dom vet inte varför klamydia inte biter på alla , men klamydia är borta med en penicilin kur , men använd kondom

• Anonym (??????????)

om man har smekt könsorganen mot varandra då och sedan satt på kondom fins risk för smitta då me ?? genom att bara gnida sig mot varan ?

• Hannah76

Så fort slemhinnor möts så finns risken för smitta. Klamydia ger inte alltid några symtom, så bättre att testa än att vänta, det kan göra dig steril.

• Anonym

hur vet man att man har klamydia?
    Tänkte på symtom?
    Tror tyvärr att jag kanske kan ha det...

• Hannah76

Flytningar, sveda, irritation o klåda är några. Gå o testa så fort som möjligt, det är inte alls bra att ha klamydia.

• Anonym

Man kan definitivt bli smittad om det går till på sättet du beskriver. Det blev jag.

• Anonym

Har alltid haft besvär med flytningar o fått dunderkurer på dunderkurer.
    Nu har jag återigen fått flytningar som luktar fan! Dom har inte luktat förut...
    Har haft oskyddat samlag några ggr med samma kille i sommar..vi träffas inte längre så jag vet inte om han "har något"...
    Kanske bäst att kolla?

Svar på tråden hur smittar klamydia??