• ebben

Sittdel till syskon på "vanlig" barnvagn

Finns det än...Vet att det fanns förut.Liksom en extra sits som man satte fast vid handtaget på en vanlig barnvagn som ett syskon kunde sitta på.Vet nån om det finns än .Ståbrädor finns ju,det vet jag .Men finns det så de kan sitta? Utan att man har en syskonvagn?!

• Svar på tråden Sittdel till syskon på "vanlig" barnvagn
  • ebben

Du menar att det inte passar en briovagn? Men det finns till andra? Men herregud,vad gör man då? Vill INTE ha en syskonvagn?

• ebben

Då MÅSTE man ju liksom köpa en ny vagn då...Fy!!

• Hattifnatt

Jag ville ha en sittdel till min Briovagn till sonen som är två år gammal och som skall bli storebror nu i november, så jag ringde till Brio och fick besked om att de inte har en sittdel till vagnen ( vi har en Brio Kombi som vi annars är mycket nöjda med).

Däremot skall Emmaljunga t ex ha sittdel, har jag hört.

Också retat upp mig för det här, behöver ju en sittdel, han är lite för liten att gå alltför långt. Vet däremot inte om man kan ta en Emmaljunga sittdel och montera den på en Brio, men misstänker att det inte kommer att gå...*sur*

• ebben

Nej,det går nog inte...Men man kan ju kolla upp det...Har också en brio kombi och vill INTE ha ennan vagn...

• Marlene

Det finns till emmaljunga, men dom är livsfarliga. Man kan inte släppa handtaget en sekund när man har syskonet i den sitsen

• SandraJ

Emmaljunga har. 500-600 kr tror jag de kostar. Max 15 kilo och som sagt vagnen kan tippa!!

• ebben

Okej....Men som sagt ,vi har ju briovagn så det går antagligen inte ändå.....Undrar just hur man ska göra...Vi får grunna på detta.

• Marlene

Jag tror det finns ståbrädor som man kan sitta på, skulle tro att det är klart säkrare om än lite bökigt.

• ebben

Ja,blir väl en ståbräda..Och så att inte gå längre än att barnet orkar stå...Men finns det så de kan sitta på den är det ju bra!!

Svar på tråden Sittdel till syskon på "vanlig" barnvagn