• Semi

Mannagrynsgröt till 9 månaders bebis?

Hej!!

Har någon av er gett mannagrynsgröt till ett 9 månaders bebis?

• Svar på tråden Mannagrynsgröt till 9 månaders bebis?
  • Jannamia

Vill oxå veta! Funderar oxå om man kan ge havregrynsgröt?

• mumlan1

Jag gav emilia båda grötsorterna då hon var yngre än era barn, uteslut bara saltet. Hon gillade dem mycket.

• mysocla

Var å bäbismatlagningskurs för ett litet tag sedan.
    En jätte bra ledare som hade + och - för både köpt mat och hemlagad mat.
    Ang gröt sa hon att man kan ge barnet hemlagad gröt in emellan men att det är bra att ge mest köpt gröt så länge de inte äter fullt med riktig mat eftersom de färdiga grötarna innehåller så mycket järn och det kan vara svårt att få i små barn rätt mängd annars. Samma med mjölkprodukter. Inte alls faligt för barn men de blir mätta på mat med låg järnhalt.

• mammakamma

ja, jag gav min son mannagryn när han var runt sju åtta månader första gången. Det gick jätte bra och han äter mannagrynsgröt varje dag till frukost. Men jag gör den inte med mjölk utan med vatten. Men med mjölk är nog inte några problem det heller

• leyley

jag har gett min son havregrynsgröt ett tag, han är 8mån snart, men eftersom det inte innehåller så mycket järn som barn behöver så har jag fått haft i paltbröd, finns att köpa i en vanlig affär, fick recept av min bvc tant..man skulle ha i 4g av de, smula sönder och ha i... men nu ger jag vanlig barngröt ibland, varierar alltså..

♥ William ♥
Svar på tråden Mannagrynsgröt till 9 månaders bebis?