• CeeJay

Storlekar babykläder från La Redoute?

Jag har sett lite söta kläder och tänkte beställa från La Redoute. Men har hakat upp mig lite på deras tabell vad gäller storleken.. Är det någon som beställt bebis/barnkläder därifrån? Är kläderna små eller stora i storleken?

Tex står det att enlig tabellen gäller storlek 67 (detta ska även vara längden på barnet enl tabellen) när barnet är 6 månader och väger 7-8 kg?? Hanna är 5 månader, är 70 cm lång och väger ca 7,3 kg...

Enl deras tabell är hon alltså 9 månder vad gäller längden och 6 månader när det gäller vikten...

• Svar på tråden Storlekar babykläder från La Redoute?
  • minimilla

Ja...fattar inte det heller Minja är 68 lång Hon är 4½ mån.....Jag funderade länge men jag tänker beställla den st för 1 år...lika bra.. Tycker det är för krångligt om det inte skulle passa..

• CeeJay

*puh* inte jag som är knäpp alltså... svårt att fatta deras tabell...

Hanna har storlek 74 nu i "vanliga" kläder och jag vill ju gärna att hon ska kunna ha kläderna direkt... Kanske ska slå till på deras 74 jag med?

Någon mer?

• AnnaLina

Dom är små i storlekarna. Väldigt små! Så ta det som verkar bra måttmässigt även om det skulle vara för en 1 åring. Min dotter växte ur ett par byxor som enligt La Redoute var för 6 mån när hon var 3 mån. Och ändå är min dotter liten.

• Nova81

Jag beställde bebiskläder i strl 54, har bf 25 november så de är inte provade ännu, men jag tyckte att de såg väldigt små ut.

• Dissan

Jag har beställt mycket från La Redoute för deras kläder har otroligt bra kvalitet. Storlekarna är små...ta två storlekar större än vad du köper på andra affärer. Om ditt barn har 68/74 så måste du nästan köpa storlek 90 från La Redoute.

• CeeJay

Åh är de sååå små... Tack så jättemycket för era inlägg. Då är det nog bäst att beställa stl 86 eller så som enl deras tabell är för en 2 åring... Undra om franska bebisar är pyttesmå - kvinnorna är ju ofta petite *fniss*

Ha en bra dag!

• Petris

Vad bra att den här tråden fanns, jag har oxå tänkt beställa kläder därifrån och har funderat på storlekarna. Nu behöver jag inte fundera längre!

• michells mamma

Jag beställde en overoll till Michell i stl 81, han har 80, och den passade perfekt... så nu har jag beställt i lite större stl....

• Fjäril

Min son har stl 86 i deras kläder, fast de kläderna är lite för stora för honom, samtidigt som han har 86 i vanliga kläder också.
    Men de ligger ju lite "efter" i storlekarna. När han hade stl 80 i vanliga kläder, hade han 74 på laredoute.

• Petris

Neej! Nu blev jag totalt förvirrad. Är de stora eller små i storlekarna??

• AnnaLina

Petris;
    SMÅ, jätte små.

• Fjäril

Det håller jag nog inte med om. Laredoutes storlek 86 är större än vanliga storlek 86. Laredoutes storlek 74 är större än svenska 74.
    Men köp den större storleken om du är osäker, jag har alltid gjort så att jag köpt större kläder därifrån, så har han fått växa i dem, just för att det är så svårt med storlekarna där.

• Fjäril

CeeJay: jag skulle köpt stl 71 om jag var du.

• Norrlänningen

Ojdå, jag har just beställt därifrån...blev också lite förvirrad över deras tabell men beställde ändå storlek 67. Hon har börjat ha storlek 62 nu så jag hoppas att det inte blev för litet, men det kanske det blev....jag hade ingen aning om att de var så små i storlekarna.

• CeeJay

Fjäril:
    Jag får väl beställa samma plagg i två storlekar Tror att det är ganska smidigt att skicka tillbaka om det inte passar men man vill ju helst ha så att det passar. Tror att jag ska ringa och prata med dem när jag beställer!!!

• bubbu

jag köpte 54 till min tjej innan hon föddes (start paket). Det blev hennes första plagg och passade i 2 v ca. Stl 54 alltså och hon var 51 cm 3.390 kg. De är små i storlekarna. Märket cocoon

Bestälde ytterligare en gång av annat märke.. de var större. Jag besteller utifrån vikten. Det jag bestälde var stl 74. Min tjej har 68 nu och de som är 74 från le redoute är för stort.

Hoppas det kom till någon hjälp

• calcioaddict

Jag instämmer i era kommentarer om små storlekar, men jag vill bara tillägga att jag verkligen är nöjd över kvalitén på kläderna. Kanske lite dyrare än t ex Ellos, men slitstarkt och bra.

• calcioaddict

Jag instämmer i era kommentarer om små storlekar, men jag vill bara tillägga att jag verkligen är nöjd över kvalitén på kläderna. Kanske lite dyrare än t ex Ellos, men slitstarkt och bra.

• minimilla

Oj....så små! Jaha...då gäller det att slå till med mega strl! Tur jag inte beställt än..

• Mine

Jag har köpt 2 plagg till Ellen av märket Cocoon hos La Redoute i stlk 67. Det ena är en pyjamas i velour och det andra en nallebjörnsoverall. Hon är för liten för dem båda ännu. Väger 6200 gram och är 63 cm lång. Jag tror att just dessa kläderna är ganska så exakta i storlekarna.

Svar på tråden Storlekar babykläder från La Redoute?