• Kondomensprack

HALEBOP/stulen mobil - nån som vet?

Min mobiltelefon vart stulen i helgen och hade precis tankat på den med 100kr. när ja skulle ringa halebop kundtjänst och låta dom spärra mitt nummer så hade dom ingen j*vla kundtjänst utan gick bara att skicka ett mejl =/

Så vet inte om han som har min mobil nu har hunnit ringt upp mina pengar =/

Någon som vet om man får behålla den summan man hade på sitt sim-kort innan den vart spärrad? för det kan ju kundtjänst kolla upp, vad man hade för summa alltså. Eller är dom snål och bara skickar ett nytt tomt kort till en?

När jag hade Comviq så skickade dom ett nytt kort med samma nummer till mig och jag fick behålla min summa på telefonen.

Gör inte halebop detsamma så kan dom räkna med att förlora en kund.

• Svar på tråden HALEBOP/stulen mobil - nån som vet?
  • Poena

Från halebop.se

Hur spärrar/stöldstänger jag mitt Halebop kontantkort? Du kan stöldstänga ditt kontantkort direkt här på sajten eller via vår kundtjänst. Du måste ha mobilnummer och PUK-kod till hands. Du måste logga in och sedan gå till Mitt kontantkort för att kunna spärra ditt kontantkort.
    Hur beställer jag ett nytt kort med samma nummer? Du kan beställa ett nytt kort direkt här på sajten, logga in och gå till Mitt kontantkort/Beställa nytt SIM-kort. Det nya kontantkortet med samma nummer som skickas ut till dig (kostnadsfritt) kommer att vara ett 3G-kort.

3G-korten fungerar i 2G-telefoner. Du kan däremot inte använda de specifika 3G-tjänsterna om kortet sitter i en 2G-telefon.
    Vad gör jag när mitt kontantkort och mobiltelefon har blivit stulet? Kundtjänst kan hjälpa dig att spärra både ditt kontantkort och mobiltelefon om du kontaktar dem med följande uppgifter:

mobilnummer PUK-kod mobiltelefon, märke och modell IMEI nummer på telefonen K-nummer/ärendenummer (detta får du av polisen när du gör en polisanmälan av stölden)
    - Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Kondomensprack

Jo men ja har ingen inloggning där =( och kan inte skaffa det nu heller eftersom min mobiltelefon är borta med mitt nr.

Svar på tråden HALEBOP/stulen mobil - nån som vet?