• Paincake

Näj! Jag har föreställning på onsdag och nu är jag förkyld!!

What to do, what to do...Det är ju inte lilla förkylningen heller. Vaknade vid fem av att jag inte kunde andas med näsan, huvudet känns som om det är inlindat i bomull, nacken värker, huden värker...
    Jag har som sagt föreställning med Linköpings Studentspex på onsdag, torsdag och söndag där massa sång och dans och skådespeleri ingår och nu kan jag knappt ta en ton...

Så nu behöver jag varenda tips ni har för ett snabbt tillfrisknande! Jag knaprar colizin (webnews.textalk.com/se/article.php) för glatta livet redan, äter massa frukt och försöker sova mycket (fast det är inte så lätt...). Vad mer kan jag göra?

• Svar på tråden Näj! Jag har föreställning på onsdag och nu är jag förkyld!!
  • Ida 84

Drick mycket vatten och försåk vila/sova så mycket du kan. En förkylning måste man oftast vänta ut, men man kan ju lindra besvären med febernedsättande tabletter (om man har feber) och halstabletter och så.

• Ida 84

Behöver ju inte vara just vatten men vätska är viktigt, spec när man är sjuk. Har du ont i halsen så kan du prova både varmt och kallt. Själv tycker jag det är gott med glass när jag är förkyld för att få bort känslan av att det är strävt i halsen.

• Paincake

Halsen är ok. Det är mest näsan som är täppt och huvudet som är segt. Hur ska jag kunna orka stå på scen? Hur ska rösten orka 3 timmars uppträdande?

• NoomiNoomi

Drick te... det lever jag på nu... är oxå förkyld som bara den...

• Ida 84

Men det finns ju annat som är kallt, kan ju frysa in iskuber som man kan suga på.

• Paincake

Iofs. Har köpt lite färskpressad ananasjuice som jag kan frysa in... Tackar!

• Paincake

Jag har också köpt echinacea-brustabletter och klunkat i mig. Får hoppas det hjälper...

Svar på tråden Näj! Jag har föreställning på onsdag och nu är jag förkyld!!