Varför hänga ut hela sin familj på nätet???
Jag måste säga att jag blir upprörd när man ser bilder på hela familjen, hela släkten tom i vissa fall! Man skriver var man bor, vad barnet heter, halvnakna bilder på sin gravida magen men döljer inte ansiktet, massor av bilder på sina barn, på huset osv!
Jag tycker att det är helt ok att lägga ut bilder på sig själv om man vill, det har man ju själv valt men att lägga ut bilder på sina barn och andra familjemeddelammar (säkert utan deras vetskap)tycker jag är dåligt.
Jag bor i ett samhälle där man känner igen folk efter ett tag och det är helt otroligt vad folk lämnar ut sig själva på nätet!
Är man inte rädd om sin familj, sina värderingar, vill man att alla ska veta hur jag ser ut naken och gravid, vilka problem jag har med ekonomin eller mit ex?
Mest upprörd blir jag av alla barnbilder och tänker naturligtvis på alla sjuka människor som finns i världen, pedofiler osv!
Skydda era barn!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-28 12:46:25:
Vad trött jag blir...
Jag har aldrig sagt att ammande eller gravida är äckliga! Läs mitt inlägg och hitta inte på saker som jag inte har skrivit om!
Visst finns det känliga bilder under "starka bilder" men det är inte det jag pratar om!
Jag skriver att man ska vara försiktig med att hänga ut bilder på nära och kära, framförallt barn på nätet!
Man har ingen som helst kontroll över hur dessa bilder används! Var och en har rätt att lägga ut sina bilder som de vill men jag blir faktiskt upprörd över bilder på små barn på nätet! Dessa bilder finns det människor som sparar och gör om i sina datorer och sparar och skickar vidare.
Exponera inte era barn!