• Lilla Prussiluskan

Varför hänga ut hela sin familj på nätet???

Jag måste säga att jag blir upprörd när man ser bilder på hela familjen, hela släkten tom i vissa fall! Man skriver var man bor, vad barnet heter, halvnakna bilder på sin gravida magen men döljer inte ansiktet, massor av bilder på sina barn, på huset osv!

Jag tycker att det är helt ok att lägga ut bilder på sig själv om man vill, det har man ju själv valt men att lägga ut bilder på sina barn och andra familjemeddelammar (säkert utan deras vetskap)tycker jag är dåligt.

Jag bor i ett samhälle där man känner igen folk efter ett tag och det är helt otroligt vad folk lämnar ut sig själva på nätet!
    Är man inte rädd om sin familj, sina värderingar, vill man att alla ska veta hur jag ser ut naken och gravid, vilka problem jag har med ekonomin eller mit ex?

Mest upprörd blir jag av alla barnbilder och tänker naturligtvis på alla sjuka människor som finns i världen, pedofiler osv!

Skydda era barn!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-28 12:46:25:
    Vad trött jag blir...

Jag har aldrig sagt att ammande eller gravida är äckliga! Läs mitt inlägg och hitta inte på saker som jag inte har skrivit om!

Visst finns det känliga bilder under "starka bilder" men det är inte det jag pratar om!

Jag skriver att man ska vara försiktig med att hänga ut bilder på nära och kära, framförallt barn på nätet!
    Man har ingen som helst kontroll över hur dessa bilder används! Var och en har rätt att lägga ut sina bilder som de vill men jag blir faktiskt upprörd över bilder på små barn på nätet! Dessa bilder finns det människor som sparar och gör om i sina datorer och sparar och skickar vidare.

Exponera inte era barn!

• Svar på tråden Varför hänga ut hela sin familj på nätet???
  • Fiafisen79

Hej!
    Menar du att man inte bör ha foton alls på sina barn, eller menar du foton där barnet är halvnaket el helt naket?

Mvh:fia

• Morsan33

Kan inte annat än att hålla med...

Morsan33 V.36
  • Lilla Prussiluskan

Jag menar att man ska vara försiktig med alla lägga ut bilder på barn överhuvudtaget. Finns folk som spara bilder hos sig i åratal och missbrukar dessa. Man kan lätt göra om bilder tex.

Jag manar att man ska skydda sin barn, de vet ju inte om att de finns på en massa bilder som kanske vid det här laget finns i någons dagtor i tex Tyskland.

Man går ju inte fram till främmande människor på stan och lägger t hela sitt liv, eller visar vägen till sina barn, varför göra det på nätet.

Människor får göra som de vill, men jag tycker att man ska veta att det KAN finnas risker.

Jag har tyvärr slutat litat på människor och är allmänt kritiskt och försiktig.

• snillis

Det är mycket som är farligt här i världen.
    Att åka bil tex är bland det farligaste som finns.
    Låter du bli att åka bil?

Eller ens vara ute, det kan ju faktiskt komma någon och köra på er! Eller råna er, eller knivhugga er, eller........

Nej, det är bäst att stanna inne.
    Fast då kanske huset ramlar ner över en!?

Usch, det är farligt att leva.........

• me1

tycker också att det är konstig att lägga upp bilder när man är på_väg att amma, alltså ser hela bröstet inkl vårtan å allt det där.... eller en close up bild när man ammar... uäk
    eller precis man har förlösts så har de en bild där de har bebisen på magen + sitt bröst med i bilden, å då menar jag hela paktet
    de kunde iaf censurera det eller nåt

alltså bröst är inget onaturligt men man borde iaf dölja det till allmänheten, iaf på en sån här offntlig sida!!!

• jacke83

Jisses, dags att gräva ner sig tror jag. Det är ju faktiskt farligt att leva, man kan dö.

• misschili

ok, dom familjemedlemmarna jag har bilder på har jag frågat först innan jag lagt in . Ingen av dom som haft ngt emot det. Sen att jag lägger ut bilder på mina barn beror främst på att vänner och släktingar lååångt borta ska kunna gå in och "titta" lite på oss när dom vill . Självklart finns inga nakenbilder eller så, med tanke på pedofiler etc. Vill inte du lägga ut bilder på din familj är väl det upp till dig, precis som det är mitt val om jag gör det.

• misschili

me1:såna bilder finns oftast under starka bilder just för att känsliga personer inte ska behöva se dom . Låt bli att gå in där vet jag!

• Einnej

Förstår liksom inte likheten med det som TS menar, med att åka bil, dö etc...

• Fiafisen79

Försöktig bör man ju vara...
    sen måste var och ha rätten att själva få bestämma över sig och sin familj...

och självklart så ska alla ha rätt till sina åsikter, så även i denna tråd (som jag känner på mig kommer spåra ur så som många andra trådar)

Svar på tråden Varför hänga ut hela sin familj på nätet???