• LisaLotta

present från bebis till storasyster?

Nu är det snart dags för min Alva att bli storasyster!! Hon är ca 20 måpnader, och vi har bf om två veckor.
    Jag skulle vilja att bebisen hade ett paket till aLva när hon kommer och hälsar på,och träffar lillebror/lillasyster för första gången. Någon som har förslag på nåt gulligt? Kläder eller är det bättre med någon leksak?? Alva ska få ha med sig nåt till bebisen också, förslag?

• Svar på tråden present från bebis till storasyster?
  • Jossebell

hmmm jag fick inte en present av min bror när han kom till världen men min pappa tog mig till byns leksaksaffär och jag fick välja precis vad jag ville för att fira att det kommit en ny familjemedlem. (tror att en dag med pappa var den största vinsten där )

• mimi13

Någon liten grej från bebisen typ leksak.

När lillebror kom fick syskonen välja ut var sitt gosedjur att ha med sig till BB. Sen var syskonen äldre så jag kände inte att bebisen behövde lämna present. De är 8 resp, 11 år äldre. När 11-åringen blev storasyster lämnade inte bebisen någon present, hon var så nöjd av att veta att det var "hennes" bebis.

• Mamsie
    Åååh, så gullig idé!

Jossebells pappa var smart. Men jag undrar om det funkar på en 20-månaders...?
    Min son var 19 månader när dottern föddes. (De är nu 18 & 19 år och världens bästa syskon)

Det måste ju vara nåt som Alva verkligen tycker om, så kläder är kanske inte det bästa.
    En leksak låter bra, men jag kommer inte på nåt. Det var ju så länge sen mina barn var så små, och min "Aftonstjärna" Max är bara 2 mån...

Grattis till syskonen, och Lycka till
    ღ Max Love ღ f 21/6 kl 19:39. 3160gr/48cm
  • Mamsie

PS.
    Sonen pratade inte mycket då och kallad alla (mamma, pappa, farmor etc) för Babba.
    När storebror kom till sjukhuset sa presenterade vi familjens "Kia", som dottern heter.
    Efter en stund kom sköterskan och hämtade Kia för att ta blodprov.
    Storebror blev helt förtvivlad och sprang efter dom och skrek "Iiia, Iiia!".
    Snacka om att han fattade att det var hans egen "Iiia"!

ღ Max Love ღ f 21/6 kl 19:39. 3160gr/48cm
  • kayal

Så gjorde mina föräldrar mot mig när jag var lite, var väl i samma ålder som er tjej då.
    Då fick jag en sådan där bebisdocka, en ganska stor sådan
    Och jag blev så glad.
    men de va inte på bb jag fick presenten utan en tid efter min bror kom hem, jav var tydligen riktigt avis och höll på att ha ihjäl honom x antal gånger
    men det växte bort sen och vi tycker så mycket om varan nu

• 1malle

Ett fotografi på bebisen som syster kan ha i sitt rum

En sago bok som syster kan läsa för bebisen ur (växer med uppgiften)

Bubbelskum som syster kan bada i, utan att bebisen får låna

Likadana strumpor till båda två, så känne syster samhörighet med bebisen

Jonathan 5 april Ola 22 februari
  • LisaLotta

Tack för alla svar! Jag får nog ta en sväng ut på stan och kika lite... storasyster är på dagis, så jag får passa på...! Får se vad som finns...

Svar på tråden present från bebis till storasyster?