• Solen 00

Creme Bonjour

Hej,

är det någon här som vet om denna osten är farlig att äta som gravid. Den som finns i en liten rund burk med olika smaker som man kan ha som pålägg. Det står nämligen inte att den är pastöriserad men jag tror att den är det.

Någon som vet??

• Svar på tråden Creme Bonjour
  • Becka21

Vi brukar använda den i matlagning o den är inte farlig då eftersom den blir upphettad..men jag vet inte om man kan äta den som den är!

• JsN

Vem gör den? Titta på deras hemsida, där står mer info. JAg är ganska övertygad om att den är pastöriserad. Väldigt ovanligt i sverige med opastöriserade mjölkprodukter

• isola

Jag trodde alla "färskostar" var ok att äta, hör inte Creme bonjour till dem?

• Förhoppningsfull

Creme bonjour är en färskost och därför kan man snaska den. En räddare i nöden när ostsuget blir stort. Jag tycker speciellt om den med vitlök!

• Solen 00

Tack för alla era svar, då kan jag äta den lugnt framöver!!!

• siamesen

japp det kan du. jag ringde deras kundtjanst och fragade och den ar pastoriserad sa smaklig maltid

• snutti

Ät den du alla färskostar ska vara ok

• tinkerbell74

Jag blev sååå sugen igår när jag läste den här tråden igår Så när vi var och handlade sen på kvällen köpte jag Creme bonjour grekisk vitlök och åt med kex innan maten! MUMS!!!

Svar på tråden Creme Bonjour