• Jennie med ie

Matstol 3-åring?

Vår nyblivna 3-åring är liten i växten, han är just nu ungefär som en "normal" 2-åring i storlek. Han har fram tills nu haft en "riktig" barnstol som matstol men nu är han för stor för den. Och vi är på jakt efter en stol av typen Tripp Trapp från Stokke, eller annan matstol med hög sitshöjd men som han ändå kan ta sig upp på själv.

Finns det billigare varianter av Tripp Trapp-stolen?? Jag tänkte om t ex Jysk har nån eller om det finns billigare att köpa via nätet. Vi har sonderat begagnatmarknaden men de få stolar som säljs går åt som smör i solsken, förståligt...

Nån som har tips?

--> Grattis Simon 3 år idag!
  • Svar på tråden Matstol 3-åring?
  • elegi

Vet inte ang mindre tripp trapp men våran son har suttit på ikeas stol som ser ut som en vanlig pinnstol fast högre och mindre sits kostar ca 300-400:- har jag för mig jag tror att de var träfärgade nu i nya katalogen.
    Vi har en sån fast svart den har vår son suttit på sen han va 1½ och han är oxå lite mindre än "vanliga" barn  idag ca. 96cm

• Sannatvåbarn

Vi har "tripp-trapp-stol" till våra tjejjor som är 2 & 3 år. Kolla på blocket.se Vi fick ge 500:-/st för dem inkl. bygel o sits. Vi är helnöjda med dom stolarna.

• sanne77

vi har en från ikea ej tripptrapp utan en vanlig barnstol men som man kan ta av pinnen i mitten och sen kan man även ta av pinnen som sitter tvärs över där är fint ryggstöd på den och funkar bra kostar 295kr tror jag de är på ikea.
    Vår tjej som är fyra har haft den tills för en månad sen och hon är normalstor fyraåring.
    den är också lätt att at sig upp och ned själv

• CeeJay

Nu är detta inte en tripp-trapp stol men VI har en babybjörn-sits till vår tjej på 2 år och 3 månader. Det är som en "potta" som man sätter fast på en vanlig stol - de kommer lite högre upp och vår tjej tycker stolen är bra eftersom hon känner sig lite "stor" när hon sitter på vanlig stol. Den är även praktisk att ta med sig och passar alla vanliga stolar. Kostade runt 400 kr och man kan ta bort "mitt-stödet" för benen så de kan ha stolen tills de är ca 4 år (eller hur det nu var ) Lycka till i stoljagandet.

• nuria

Kolla på ruffknuff...

Den är billigare än Tripp Trapp, men med samma funktion

• Jennie med ie

tack för era svar. Allihopa.

nuria: ruffknuff, var hittar man den?

Sannatvåbarn, vi har som sagt kollat in begagnatmarknaden redan men de stolarna säljs fortare än kvickt *s*

--> Grattis Simon 3 år idag!
  • väntar o längtar

Du har inte funderat på en vanlig sittkudde som är lite hårdare? Den lägger man på en vanlig stol och är lätt att ta med om man ska bort.

• Jennie med ie

Nej vi vill inte ha något sådant, utan vill ha en stol som är anpassad helt enkelt.

--> Grattis Simon 3 år igår!
  • väntar o längtar

Ok, vi har en likadan sits som CeeJay (utan bygel) till vår son på 20 månader. Den har vi på en barstol vid köksön. Vid matbordet har vi en tripp-trapp utan bygel men han sitter lika gärna vid en vanlig stol både vid ön och vid bordet.

• SaramedM

Jennie; jag skulle säga tripptrapp, men jag vet hur fort dom går på blocket!
    Kolla anslagstavlor på typ ica och BVC

Svar på tråden Matstol 3-åring?