• Emmajohanna

Barnmorskegruppen Göteborg

Enkel fråga.. Är det någon här som har gått/går dit och om det isåfall är att rekommendera.

• Svar på tråden Barnmorskegruppen Göteborg
  • Göta Holm

Jag går där och jag är nöjd!

• Emmajohanna

No Ka oi : Vad roligt att du är nöjd, jag funderar på att ringa dom om en tid. tack för svaret !

Nån mer kanske ??

• Vinterstorm

Hej !

Jag ska göra nupptest där i veckan och hitills är jag nöjd. Vi kommer att gå där i fortsättningen oxå! Det verkar så lugnt o skönt.
    Vi ringde några v efer pluset och fick inte tid förrän i nästa v. ( Går precis in i v 14 nu)

Lycka till !

Kram Vinterstorm

• Emmajohanna

Vinterstorm : Tack för svaret. Är det helt gratis som på "vanliga" MVC ?

• Vinterstorm

Ja det är "gratis", det kostar inget.

Vissa prover tex nupp kostar 1800 :- tror jag det var. Det var nåt mer som kostade, men jag kommer inte ihåg vad det var.Kolla på deras hemsida.

Ring o fixa en tid. Du kan ju alltid avboka om du ångrar dig. (Jag har tid på både vanliga o barnmorskegr. Men får väl avboka den vanliga mvc..)

Ha det bra !

Vinterstorm

• Göta Holm

Om man vill göra rutinultraljudet hos dom istället för att få en remiss till Östra kostar det 400 kr. Sen har dom om jag fattat det rätt inte samma system/rutin med föräldragrupper. Vill man gå en grundläggande kurs i hur man tar hand om barnet så kostade den nån dryg 1000-lapp. En förlossningsförberedande kurs på Östra på tre gånger är gratis.

Ring och boka en tid iallfall. När jag ringde hade dom just då intagningstopp och fick tid för inskrivning i vecka 14.

• solstorm03

Vinterstorm!
    Grattis!

Tror att jag stött på dig i ett av de andra forumen. Kommer ihåg ditt användarnamn då det påminner om mitt. Om jag har fel får du bortse från vad jag har att säga.

Jag har gjort Nupp test på Carlanderska och där hoppas man över det blodprov som man får på Barnmorskegruppen. För mig kunde det vara missvisande då jag gjort en IVF behandling. Enbart ultraljudet fick räcka.

Vet inte om detta är av intresse. Om inte så glöm det!
    Njut av pyret och resten av tiden.
    Kram C

• Vinterstorm

Hej Solstorm !

Du har rätt, hängde på svårt att få barn, ivf! Känner igen dig oxå!!
    Men nu har jag lyckats på egen hand med ny partner. Då tog det sig direkt!!!
    Jag visste inte att dom gjorde nupp på Cal ! Är det för alla eller endast för er som gjort ivf där?
    Känner mig nervös över resultatet av nupptestet, är ju 40 år.
    Hur gick det för dig?

Oj nu blev det lite ot !
    Sorry ts !!

Vinterstorm

• solstorm03

En hälsning till Emmajohanna för att inte vara oartig i hennes tråd:

Jag har varit på BMG och kan varmt rekommendera dem. Lycka till med ditt pyre!

Vinterstorm;
    Jag fick bra värde på Nupp (blir 36 inom kort) och det gjorde att jag inte ville gå vidare med fostervattensprov. Det kändes lite som att utmana ödet när man äntligen lyckats med ett IVF. Jag tror att Carlanderska är öppet för alla ang. Nupp. Det är en erfaren läkare från Sahlgrenska om jag minns rätt.
    Lycka till!
    /C

• Emmajohanna

Tack för era svar !
    Ingen fara att det blev OT. Fortsätt ni.
    kram kram

• Annis 77

Här är en till som ska gå dit på mitt första besök på måndag och göra del 1 på NUPP testet dvs blodprov. På fredagen så ska jag på inskrivning. FIck info att det inte kostar något att gå dit mer än NUPP testet. Sedan kan man välja att göra ultraljud där för 400 kr eller så går man på ÖStra gratis. Det där med föräldrakursen, de sa inget om att den kostade pengar.... ?

• fläderblom

Hej! Jag går där, även om jag bara varit på inskrivning(i fredags) än. Det kändes som atmosfären där var lugn och skön. Vi fick på inskrivningen göra ett "smyg-ultraljud" som vår barnmorska kallade det för att kontrollera hur långt gången man var... 5 minuter tog det men vad skönt det var att se att det fanns någon där inne och att det lilla hjärtat pickade på!!!

Lycka till med din graviditet!! /Annika v.12+4

• Krinko

Jag skrev in mig på Barnmorskegruppen i somras men upplevde inte att det skulle vara så fantasktisk bra som alla sa. Kändes stressat, hon påpekade att jag har bara 1 timme detta besöket och hängde över skrivbordet och tog blodprov på mig. KÄndes väldigt oproffsigt så jag avskrev mig och går till min MVC som jag gick på sist.
    Jag kansek bara hade otur med barnmorska men ville tala om det iaf att alla tycker inte att det är så bra där...

• Emmajohanna

Tack igen för era svar.

Svar på tråden Barnmorskegruppen Göteborg