• THR1972

Muskelinflammation

Någon med erfarenhet av muskelinflammation här.
    Har nämnligen åkt på en ganska så rejäl sådan över bröstet och bak mot ryggen på vänster sida...har inbillat mig än det ena och än det andra sista tiden så i lördags åkte jag ner till jourläkaren på deras inrådan.
    Ta ibumetin och rör på musklerna var väl det dom hade att säga men jag hör mig ändå för i fall ni har några tips att dela med er.
    Får man tex gå på massage då man har muskelinflammation?
    (främst rygmassage)

• Svar på tråden Muskelinflammation
  • Mamman till två

Jag vill gärna också veta mer, har två muskelinfammationer runt höger skulderblad..
    De har hängt med de senaste tre åren..

fick först Diklofenak som är anti-infammatoriskt, tål dock inte det..

Har fram tills nu fått Tiparol på recept mot smärtan men jag skulle mycket hellre bli av mec inflammationen än få en massa smärtstillande hela tiden..

• Tjofsen

NEEEEJ. inte massage..:FÖRBJUDET. Det är en inflammation....den blir bara värre av massage. Jag har liknande fibromyalgi och får muskelinflammationer hur lätt som helst. Bara jag bär en väska över axeln ibland kan jag få det. Ät antiinflammatorisk medicin och var som vanligt bara. Ansträng inte muskeln för mycket - den behöver läka

• THR1972

Men man får väl inte knapra ibumetin mer än 7 dagar? Sedan ska man väl kontakta läkare om det ej gett med sig?
    Hmmm, bokat tid hos massören iaf..hon ville känna/se först innan hon påbörjar ev behandling.
    Det är lite svårt att vara som vanligt då man tror man håller på och ska kola av när det är som värst...+ att det känsn som tusen eldar, huuu!
    Värme då, är det ok mot inflammation...tex en varmvattenflaska eller vetekudde?
    Läkaren på sjukhuset sa att muskeln skulle tränas men förskiktigt...hmmm.

Svar på tråden Muskelinflammation