• Anonym

Svider, kliar och är irriterat...

Jag födde barn för tre månader sedan (med kejsarsnitt) och jag helammar. Det har ända sedan förlossningen kännts som att det är obalans i underlivet men nu på sista tiden så har det börjat klia och svida också. Sex är inte att tänka på för det gör ont trots att vi använder glidmedel. På efterkontrollen sa läkaren att jag var röd och irriterad därnere och att jag kunde testa att använda Ovesterin vilket skulle hjälpa slemhinnorna på traven. Jag köpte Ovesterin (vagitorier) och testade en men upplevde att det sved så jag har inte vågat prova igen. Finns det någon annan som har eller har haft samma problem? Vad har ni fått för ordination? Några tips? Kan det vara svamp som känns så här?

• Svar på tråden Svider, kliar och är irriterat...
  • LyNxQ

Om man ammar producerar inte kroppen något östrogen, då blir slemhinnorna tunna och lättirriterade..
    Jag höll på att klia ihjäl mej på nätterna tills jag köpte INTIM FUKTGEL på apoteket.. det var verkligen jätteskönt att smörja med den! Har inte för mej att det sved, bara att det kändes svalt, glatt och skönt

♥?♥?♥?Linnéa?♥?Mo Cridhe?♥?♥?♥
  • Anonym

LyNxQ: Då kanske man skulle testa Intim fuktgel. Kan ju inte skada Men funderar också på att testa en Ovesterin igen, undrar bara vad det var som sved så förra gången... Ovesterin innehåller österogen som jag har förstått det så det borde ju vara bra för slemhinnorna när man ammar.

• Anonym

Nu har jag testat Ovesterin igen och det sved den här gången också Dock känns det något bättre därnere nu efteråt, mindre irriterat liksom. Men är det verkligen bara jag som har fått ordinerat Ovesterin? Undrar om det finns andra som har använt det.
    Puffar...

• LyNxQ

Jag tror bara att min BM sa att 'ja, det kan göra det när man ammar', när jag sa att det sved... har inte för mej att hon tipsade om att det gick att smörja med nåt alls...

Prova att söka på ovesterin på sökfunktionen! Då hittar du säkert fler som provat!

♥?♥?♥?Linnéa?♥?Mo Cridhe?♥?♥?♥
Svar på tråden Svider, kliar och är irriterat...