• Spixie

2 veckor gammal vagn och höger bak hjul vinglar lite!grr..

Jag köpte en Brio Carena Shopper för 2 veckor sedan. Jag har INTE använt den varje dag, kanske 5 ggr bara. Nu när jag vandrade hem från BVC ser jag att hjulet inte snurrar rakt. När jag väl är hemma tar jag upp vagnens ena sida och snurrar på hjulet (ungefär som på en cykel, fast då vänder man ju den upp å ner). Det snurrar INTE rakt utan lite smått vingligt. Snurrar era hjul HELT rakt eller skall hjulen vingla litet?

Alltså, höger bak vinglar mest av alla 4 hjulen!

• Svar på tråden 2 veckor gammal vagn och höger bak hjul vinglar lite!grr..
  • Elin

Mina hjul vinglar lite, men det beror nog på att man kan ta av dem. Hjulen har lite skjutmån i sidled, eller hur jag ska förklara. Jag störs inte alls av detta, utan jag tror att det är så det ska vara på min vagn. Jag har en Emmaljunga.

• eccobell

Har den lufthjul?
    Isåfall kan själva däcket ligga snett på fälgen. Töm däcket på luft, se till att det ligger rakt och fyll på luft igen. Sakta så att du ser om det blir rakt.

• Spixie

Ja, det är lufthjul. Skall kolla det.

• Spixie

Har försökt att pumpa men däcket vinglar ändå fastän jag gjort som du sa...snyft...

• eccobell

Tömde du däcket helt på luft?`
    Testa en gång till och lägg slang och däck till rätta. Pumpa upp lite och kolla så att det ligger rakt.
    Funkar det inte denna gång, så åk dit du köpte vagnen och be dom om hjälp.

• Super

Jag har med carena shopper.. o mitt bakhjul vinglade lite i början.. men nu funkar det helt okej=)...

• Super

Jag har med carena shopper.. o mitt bakhjul vinglade lite i början.. men nu funkar det helt okej=)...

• Erik

Jag har en Ora Carletto (kombivagn) och mina hjul vinglar också. Har använt den i 3 månader och den har alltid vinglat. Inget jag tänkt på destumer.

• isabell22

Jag har Carena Easy och de vobblar lite.

• Spixie

Jaha, så det är vanligare än man tror att lufthjulen vinglar lite? Det är bara att acceptera att hjulisarna har sitt egna lilla liv då eller?

Svar på tråden 2 veckor gammal vagn och höger bak hjul vinglar lite!grr..