• Anonym (Chantelle)

Yngre eller äldre partner? (sex)

Smakfråga:

1) Spelar åldern någon roll i relationer och sex? I så fall hur?

2) Vad föredrar du, en äldre eller yngre sexpartner? Har du testat? Hur gammal är din nu, och är du nöjd?

• Svar på tråden Yngre eller äldre partner? (sex)
  • Anonym (Tjej21)

1. Det spelar roll för mig. Jag tänder inte på småpojkar och jag tänder inte på gammelgubbar. Så svaret är: JA.

2. Jag föredrar en sexpartner som är +/- 3 år. Jag är nöjd med min kille som är 25.

• Nyfiken gul

1) Spelar åldern någon roll i relationer och sex? I så fall hur?

Svar: Nej åldern har ingen betydelse snarare erfarenheten. och det är inte nödvändigtvis att den äldre partnern har mer erfarenhet ..... Kanske också att dom yngre killarna har mer prestationsångest i sängkammaren... 

2) Vad föredrar du, en äldre eller yngre sexpartner? Har du testat? Hur gammal är din nu, och är du nöjd?

Jag föredrar en äldre sexpartner som inte behöver bevisa något i sängkammaren utan kan både ge o ta helt naturligt...  Min make är 14 år äldre än mig o det är helt perfekt!... Jag har haft betydligt äldre också o det är lika där...  Jag är 28 år...

• Anonym

1. Tycker som Tjet21 ! Vill inte ha småpojkar eller gamlagubbar.
    2. Är själv 25. Har varit i ett förhållande med en " kille" som var 6 år äldre än mig. Och jag tycker nu efteråt att han var för gammal för mig, och dålig i sängen. Är gift nu med en 24 årig. Och sexet är helt underbart!!!

• Clobberella

1: I relationer: Ja, vill ha någon som befinner sig på samma ställe i livet som jag, och det brukar innebära att man är i ungefär samma ålder.
    I sex: spelar mindre roll, men det finns ju självklart gränser för hur ung eller gammal någon kan vara och fortfarande vara sexig i mina ögon.

2: Har bara haft sex med folk som är äldre än mig, så jag kan inte riktigt uttala mig. Min nuvarande är ett år äldre och det funkar utmärkt.

• Anonym (%)

1) Ja i viss mån. Håller med Tjet21.

2) Jag har en äldre partner +4 år och är mycket nöjd. Satte upp en gräns för mig själv, max 15 år äldre eller 3 år yngre. Är 23, vilket förklarar den under gränsen. När jag är 30 kanske det handlar om +15 eller -5. Men det får tiden utvisa.

• Anonym (tjej31)

1: Tja, visst spelar åldern en viss roll men det är mycket annat som spelar roll också...det är ju också så att det är större "skillnad" på en som är 15 och en som är 25 än vad det är på en som är 25 och en som är 35 fast det är 10 år i båda fallen, förstod någon vad jag menade? Det finns mogna 18åringar och barnungar som är 40 så det beror nog mer på person än ålder eg.

2: Jag har faktiskt aldrig provat någon yngre...som mest har det varit 9 års skillnad, när jag var 15 var dåvarande pojkvännen 24. Partnern jag har nu är 34 och det funkar kanon!

• K J N

1.

Det finns ju praktiska problem med en gammal partner (som exempelvis inte längre kan få barn), annars spelar det ingen roll för min del.

2.

Jag är 35 o hon är 30 men om jag hade valt så hade jag hellre tagit en äldre kvinna än en yngre.

• Anonym (Chantelle)

KJN: Varför en äldre kvinna?? Är inte det lite "tabu", hehe? I dagens ungdomsfixerade samhälle....

• K J N

Jag tycker att kvinnor mellan 30-45, ibland upp till 55 är snyggare än sina yngre systrar.

Vet inte varför men det har jag alltid tyckt.

• Anonym (Chantelle)

Läckert! Det är bra tycker jag, såna grabbar gillar vi!!!

Då kan vi alla åldras med lugn, när såna som ni ännu existerar, haha....

Svar på tråden Yngre eller äldre partner? (sex)