• Anonym (dåligmamma)

Hål i tand?

Känner mig som världens sämsta mamma.Har en dotter som är 5 år gammal.I morrn ska vi till tandläkaren.Har själv kollat hennes tänder och i en kindtand i överkäken är där en tand som är ganska brun o missfärgad o ser näst intill rutten ut.Vad gör dom med en sån tand när vi kommer ner där i morrn?i en annan kind tand i nederkäkren är en brun prick antagligen början på hål.
    så dåligt samvete...bävar för morrondagen*sämsta mamman i världen*

• Svar på tråden Hål i tand?
  • Anonym (dåligmamma)

Gråter..

• peterpani

Nejdå det är du inte!
    Mina femåringar hade också hål och det såg ut så men du behöver inte känna ångest, sådant händer.Kom ihåg när jag själv gick till tandläkaren första gången då hade jag fyra hål...

• Anonym (dåligmamma)

Vad sa tandläkaren till dig då?Vad gjorde dom med ditt barn?fick ni en ny tid eller vad?

• Anonym (dåligmamma)

är rädd att det tar längre tidän jag beräknat..hon ska ju lämnas på dagis sen.

• Anonym (dåligmamma)

=(

• Anonym (dåligmamma)

Nån som vet snälla vad dom gör..?

• Anonym (dåligmamma)

Ingen som kan lugna mig med ett svar??

• palmblad

Vår son har trolig autism o är jättesvår att borsta tänderna på. Har pratat med hans tandsköterska. Emil har tandsten o mycket sån, men sköterskan förstår att det är kämpigt för oss. Tandsten behöver man inte åtgärda, men hål får man ju laga. De kommer inte att döma dig, men du kommer att få rådgivning. Är din dotter svår att borsta på? Kram.

• palmblad

Tror inte de lagar imorgon, utan att ni får en ny tid. Fråga hur lång tid det ska ta o lägg till lite om dottern skulle bli orolig eller tramsa sig som barn gör. Bruna prickar kan va fläckar i emaljen utan att va början till hål.

• snarf

Min dotter hade 4 hål när hon va 6. Hon har rätt gropiga tänder och är lite svår borstad. Ja va skulle tandläkaren säga? Hon sa att vi skulle köpa flourtabletter och försöka att borsta nogrannare och sen så lagades hålen. Dom va jättebra och hon fick först gå dit tre ggr för att "träna". Dom visa bedövningsalva och pickade lite med nålen vid tandköttet osv. Sen så gick de jättebra. Känner mig inte som dålig mamma bara för att hon hade 4 hål. Har istället tagit åt mig kritiken och försöker nu mera att inte ge henne godis på vardagarna alls och att hon borstar sina tänder nogrannt morgon och kväll på rätt sätt. De kommer att gå bra ska du se.

Svar på tråden Hål i tand?