• Saga09

Hur länge efter förlossning innan karpaltunnelsyndrom upphör??

Jag fick karpaltunnels. i slutet av graviditeten och det har inte gett med sig ännu efter 5 veckor. Jag är avdomnad i alla fingrar utom lillfingrarna hela tiden och det blir sämre om jag klämmer åt handen (typ ligger på den) eller gör ensidiga rörelser med handen, tex håller i en penna, bär kasse, skriver på tangentbord.

Någon som vet hur länge det kan ta? Borde jag ta kontakt med läkare?

• Svar på tråden Hur länge efter förlossning innan karpaltunnelsyndrom upphör??
  • CeeJay

Först och främst **Grattis till bebisen**.

För mig tog det ca 2 månader att bli av med allt vatten i kroppen och spänningarna i händerna. Försök att inte anstränga händerna så mycket. OM det inte går över tycker jag du ska ringa MVC - jag tillhörde min MVC i 12 veckor efter förlossningen och var alltid välkommen med frågor. Där "känner" de dig bäst när det gäller graviditetsproblemen.

Lycka till!

• Förstagången

Jag har kvar känningar fortfarande å min son e snart 5 månader

• Tisan

Mitt försvann efter ca 2 veckor!

• Marajjah

Mitt fösvann inte på fyra veckor och då kontaktade jag min mvc och de skrev en remiss till ortopeden. Nu är jag opererad och det har blivit bra i alla fingrar utom tummen, men det är mkt bättre där också. Det kan tydligen ta klite längre tid med tummen.

• ceci lia

Min försvann på en gång. Redan första natten efter förlosssningen kunde jag sova utan skenor och utan att händerna domnade och värkte. Vet inte vad s

• ceci lia

Min försvann på en gång. Redan första natten efter förlosssningen kunde jag sova utan skenor och utan att händerna domnade och värkte. Vet inte vad s

• ceci lia

där var min lill adatahacker framme. jag vet inte vad som är vanligt skulle det stå.

• vindvilja

Det är nu 6 månader sedan min lilla dotter föddes och jag har fortfarande lite känningar kvar. Jag sover med skenan för säkerhets skull, men det blir bättre och bättre för varje dag som går. Så det kan ta tid.

/Vindvilja

• Gretchen

Hjälp, det låter verkligen inge kul att det kan ta så lång tid som flera månader att bli av med eländet. Är i v36 nu o jag har jätteont i mina händer sedan några veckor tillbaka o det blir bara värre o värre ...

• msblaise

det kan ju bli så illa att operation är det enda sättet att bli av med det,min brorsas tjej ska troligtvis få göra det,sitter nån nerv i kläm där..kolla upp det alla ni som fortfarande känner av det!

Svar på tråden Hur länge efter förlossning innan karpaltunnelsyndrom upphör??