bebis grejer
hejhej jag undrar när man ska ha allt färdigt till den lilla bebisen???? har säng och skötbord men många säger att man inte ska köpa innnan bebisen kommit???????????
hejhej jag undrar när man ska ha allt färdigt till den lilla bebisen???? har säng och skötbord men många säger att man inte ska köpa innnan bebisen kommit???????????
jag hade allt sånt klart i vecka 25..
enligt nästan alla s var det på tok förtidigt men jag tycker inte det... skulle inte vilja sitta på golvet nu o försöka montera möbler..
ok det måste vara skönt att ha det färdigt... jag har säng bilbarnstol o skötbord + lite kläder
helt rätt tycker jag.. det jag har kvar att köpa kommer jag inte köpa förens bebisen har kommit och det är oxå lite kläder. Men det vill jag vänta med tills jag ser vad som kommer ut!
Jag har handlat hem ganska mkt tycker jag..
Säng.. skötbord.. bilstol.. lite kläder.. lite blöjor o sånt..
Alla säger att man inte ska handla hem för mkt o de kan ja hålla med om men ganska skönt att ha mkt klart..
kläder kan man ju handla sen!!
Säng och skötbord är ju egentligen allt som behövs i möbelväg när man kommer hem med bebisen, plus en vagn såklart, men samtidigt är det skönt att ha fixat det mesta innan, tycker jag. Vi sprang runt som tokar och köpte badbalja, febertermometer, bodies, tvättlappar m m efter att vi kommit hem från bb, och det var ganska jobbigt. Även om några säger att man ska vänta, så tycker jag att det är skönt att ha allt fixat innan.
Och även om barnet växer fort och man får mycket kläder av vänner och släkt, så köp hem en del i stl 50, för de som ger en kläder köper oftast i stl 56 och 62, och det är ju alldeles för stort i början.
Jag kan också råda dig att köpa hem Nezeril näsdroppar för spädbarn och Alvedon suppar att ha hemma, för även om många barn inte blir förkylda när man ammar så KAN de bli det, och då är det skönt att ha hemma.
Dessutom är det ju kul att handla!!! Och att titta på alla söta bebisplagg och den bäddade sängen/vaggan under tiden som man är gravid och drömmer om den lilla bebisen...