• medow

AJ AJ AJ ont i rygg och höft

Hjälp önskas vad kan felet vara.

Har ont längst ner i ryggen på höger sida och det strålar ut i framsidan av höften och ner till halva låret alltså på framsidan.

Ont när jag sitter och böjer mig fram även när jag är still , det kommer liksom i vågor fast det känns hela tiden , lite som värkar i höften.

Känns som att jag ska få ett ryggskott om jag rör mig fel..........

Mycket irriterande måste jag få säga , någon som känner igen det.......

• Svar på tråden AJ AJ AJ ont i rygg och höft
  • Memma

Låter rätt så mycket som foglossning...

• ligravid

ja du... nog känner jag igen mig.. det är nog foglossningar du har fått.. jag har så ont just nu att jag inte ens kan ta korta promenader... ont från svanskotan runt hela höften..

Något som är helt underbart när man har foglossningar är att gå på vattengympa!!!

hoppas för din skull att det inte är foglossningar!!!!

sköt om dig!! kramis

• Gravid3

Hej! Det låter lite som ischias fast det kan vara foglossning också. Hör med din barnmorska nästa gång du ska dit. Själv så har jag foglossning och den känns i skinkorna/höfterna och ner mellan benen till blygdbenet. Lite jobbigt i bland faktiskt.

Lycka till!

• medow

nneeeeeeeejjjjj

varför har aldrig haft det innan fanken sånt besvär .......
    säger härmed förlåt till alla som jag inte haft riktig förståelse för innan , fanken som det känns.

Blä blä blä har en ett åring hemma hur ska detta gå nu då tips!!!!!

• ligravid

Jag fick mina när jag var i vecka 16-17...

• medow

Jag har haft ischias tidigare och detta känns inte samma mer bakifrån och framåt och jaaaa svanskotan där känns det med......blä fy uch ..

• ligravid

Jag har fått ett bälte av sjukgymnasten. Sen har jag köpt ett extra som håller upp magen (köpte det på barnens hus)
    Det funkar si så där, men mycket bättre än att vara helt utan...

Sen är det vattengympa.
    det du ska tänka på är att ta korta steg, undvika trappor och tunga lyft!!

jag håller med dig det är inge roligt alls!!!!!
    men det blir ju något bra av det till slut.. vi får försöka tänka positivt..*ler*

• delifi2

tänk mest på hur du bär, å hur du går.
    bind en sjal runt höfterna så hårt du kan så att bäckenet sitter ihop.
    träna musklerna där bak genom att stå lite bredbent å håll händerna på övre delen av rumpan å knip rumpan å håll ett tag, när man gör en sån övning så lär man sig att musklerna ska följa med.
    gå oxå med små steg, om din 1-åring går gå samma små steg som h*n då

• medow

kan man ta någon form av smärtstillande när det är som värst eller.....

Svar på tråden AJ AJ AJ ont i rygg och höft