Vad kostar en insemination?
Hej! Hur mycket kostar det att göra en insemination, med sin killes spermier??
Undrar eftersom vi börjat fundera på det alternativet mer o mer...
Hej! Hur mycket kostar det att göra en insemination, med sin killes spermier??
Undrar eftersom vi börjat fundera på det alternativet mer o mer...
gör du en utredning där det visar sig att ni behöver hjälp får man ett visst antal försök gratis. 3st i stockholm...
Vi har redan ett barn sen innan.(glömde skriva det...)
Så jag tror att vi måste betala inseminationerna själv då? Glömde fråga läkaren när vi träffades, det var han som pratade om insemination om vi inte lyckas bli gravida efter 3 pergo kurer, äter min andra nu.
jag tror man kan få gratis försök iaf men ska inte svära på det... läste i en annan tråd om insemination ska se om jag hittar den, man kunde köpa 3-pack för om det va 70000kr...
www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11642525.html
här e tråden. det koasta visst 50000kr
Det är inte en insemination som kostar så mycket utan IVF.
Ett försök ca.24000:- och trepack ca. 50000:-
Insemination kostar ca.5000:- / försök.
Lycka till!
Tack för era svar!!
Vi betalr ingenting för insemenation
Vi går privat eftersom att väntetiden är för låååång för att vi ska orka. Det kostar 2000kr och det är spermatvätten som man betalar för. Alla läkarbesök innan går på högkostnadskortet och själva inseminationen är som ett läkarbesök. Tar inte längre än 10min.
jag går oxå privat och allt går på högkostnadskortet.
Undrar varför det är så olika?
Vi betalade bara 1500kr vi gick till en privat läkare..
Vill ha fler barn- betalar ni inte ens för spermietvätten?
nix - allt ingår!
Va privat? Hur är det möjligt? Vart bor du? Jag ska flytta dit!
går på Curakliniken i malmö
På Linné kliniken i uppsala tar dom 2000kr per gång.
Vi behövde bara betala en patientavgift för min sambo för jag har frikort så 300 spänn för allt!
msnorrland: vi var till läkaren i gävle idag. (tänkte att du kanske inte heller har så långt dit, med tanke på ditt nick?). det är en privat klinik inne i stan, men det går under landstinget och deras priser. fick veta idag att jag ska påbörja inseminations-grejen nu, med första sprutan ikväll. allt går på högkostnadskortet i gävleborg med. spermietvätt vet jag inte ens vad är, men allt verkade vara gratis iaf. trots att vi också en gemensam son sen tidigare.