• PluggFia

Present till gravid kompis... Men vad???

Hej.

Vill köpa en present till min vän nu när hon är gravid. Det ska ha med graviditeten att göra men jag vill inte köpa något vanligt som typ en mammabok eller den där "bebis"-tröjan (som blivit sååå vanlig). Nej, något ovanligt tips önskas!
    Pappan till den lille i magen ska få den där boken "Uppdrag Pappa" hade jag tänkt. För han förtjänar verkligen något också!

Hjälp! (Tack på förhand)

• Svar på tråden Present till gravid kompis... Men vad???
  • Signatur

Presentkort på massage? Ska vara skönt när man gått lite längre har jag hört.

• Jennie Brunflo

Fotvård!!

Det hade jag uppskattat när jag var gravid.

• Helene OSV

En korg med lite godsaker.
    -En massagegrej (typ såna i trä med piggar)
    -amningste (jättegott)
    -amningsinlägg i bomull
    -lite fin choklad
    -en liten diktbok
    -osv.

• Mamma Ia

Ja, fotvård, manikyr, ansiktsbehandling eller något annat som är lite lyxigt och som BARA är till henne själv för hennes eget välbefinnandes skull. Annars kan du ju göra egna presentkort på ex. barnpassning, matlagning (för det hade man inte mycket tid för i början när bebisen kommit), bakning, städhjälp eller dyl.

• marpis

Ett tips är en olja som man skall smörja in magen med efter dusch och bad från grav.mån 3. Den finns i hälsokostbutiker och består av b la vitamin E bla, jag minns ej namnet men den är underbar och jag skulle inte klara mig utan den och personalen vet säkert vad du menar. Den morverkar bristningar och är superbra, kostar ca 150:- och jag lovar att hon blir jätteglad!

• Bumpy

Håller med föregående inlägg... fotvård guuuuuuuud så skönt
    speciellt nu då jag knappt kan nå mina tår.

• Dinturiel

Ett tips är en sån där ris- eller kornkudde som man värmer i micron. Prefekt för trötta och värkande muskler, och jag hade inte klarat mig utan den. Kommer nog ge sådana till alla mina väninnor när det är deras tur.

• medow

åååååååå fotvård fotvård fotvård.............

• PluggFia

Tack för de fina tipsen! Tror att det blir en korg med lite smått och gott till henne... Älskar att plocka ihop korgar!!!

Svar på tråden Present till gravid kompis... Men vad???