• tillytrotter

Smal entrédörr! Hur gör ni med syskonvagnar?

Är lite irriterad, Jag behöver en syskonvagn snart och fick höra att vår trappuppgång är så smal så en syskonvagn kommer inte igenom!! Jag mätte dörren och den är bara 73 cm bred! Den enda vagn som kommer igenom är en Brio Duette, den vagnen som dagmammor har. Är det bara jag som har en sån smal dörr eller hur gör ni andra?

• Svar på tråden Smal entrédörr! Hur gör ni med syskonvagnar?
  • Venus

Finns en annan vagn som är så smal, den heter ORA, och den är exakt 73 i bredd vad jag förstått...

Själv har jag en 3-hjuling från BabyProffsen som är 78 i bredd för att den ska gå in genom vår port här hemma...

• Gummango

Jag har en norsk variant av tvillingvagn och där sitter dom på längden istället för på bredden..!!!

• tillytrotter

Ville egentligen ha babyproffsens nya syskonvagn, tycker att den är så fräck. Påminner om Urban jungle lite grann. Men den är ju också för bred!
    En vagn på länden tilltalar mig inte, åker mycket spårvagn och ser vilka problem andra har med vagnar på längden.
    Finns det fler med bra tips på vagnar?

• LottaRos

ORA är väl faktiskt tom 72 cm bred! Så den ska ju funka! Vet att många tvillingmammor har just den!

• tillytrotter

´Var kan jag hitta en ORA i göteborg? någon som vet?

• Anni

Jag har en UJ (urban jungle) syskonvagn och den brukar komm aigenom de flesta dörrar. Nu minns inte jag exakt mått men den är runt 73 cm tror jag.

• Venus

Ora kan man nog bara köpa begagnad till GBG, det är en "Stockholms vagn"... Har för mig att en väninna till mig kollade på en på Barnens Hus i Sthlm, men jag kan inte svära på att det var just där...

• starless

tillytrotter. Men en e3 explorer är ju en vanlig singel vagn med extra säte att säta fast. Inte längre än en vanlig singel urban jungle vagn.

• starless

tillytrotter, babyproffsens nya har väl också stockholmsmått har jag för mig?

• tillytrotter

Ni är så snälla som försöker hjälpa mig! Men ....... (hmmmm ,vad jag är jobbig!) Den nya babyproffsen är 78 bred enligt personal på backaplan, Phil & teds var lite för "konstig" för mig, hade inte tänkt betala så mycket som en UJ kostar eftersom detta är sista barnet. Men det är väl egentligen värt pengarna på UJ eftersom den är så lättkörd. Jag får väl fundera vidare......
    Tack för tipsen finns det fler tips så tas det gärna emot!

• IdaS

Vi har en Emmaljunga twin cerox... Den går inte in genom dörren, men jag tycker inte att det är så jobbigt att fälla ihop den å bära in den... Det har blivit en vana... Gör det minst engång om dan...

• Venus

Tilly, köp en begagnad UJ...
    ORA går ju oxå att få tag på begagnad...

Svar på tråden Smal entrédörr! Hur gör ni med syskonvagnar?