• wellah

Inred mitt vardagsrum! (bilder)

kära fl:are.... jag har totalt kaos i mitt vardagsrum,,,, inget klart, grundmålade väggar, omatchande (men nya *suck* ) möbler.... hjälp? tips?
    här finns bilder (för inloggade medlemmar) http://www.familjeliv.se/hem/wellah/galleri.php?cur_album=Vardagsrumskaos (hoppas länken funkar annars till mitt galleri och mappen vardagsrumskaos)

kom med tips vad skulle ni göra... färg? tapet? byta ut? gardiner? belysning? bord stolar? mattan väck? tja hugg in helt enkelt!!!!

• Svar på tråden Inred mitt vardagsrum! (bilder)
  • jossefina

Jag skulle skaffa panelgardiner. Tycker det är en stilig början du har på inredningen. Gillar soffan och "soffbordet".
    Snygga färger.
    Det är ju lite knepigt att inreda ett långt rum som detta.
    Hos oss har vi lite likadant. Har inget tips till andra ändan av rummet. Väntar på fler svar så kanske jag också får nån idé.

• Anna Paulita

Min första spontana tanke är mer färg, typ mossgrönt, vinrött eller kanske turkost. Jag skulle förmodligen smälla upp en snygg fondvägg, det är kanske lite trisst men å andra sidan gör det stor skillnad... Tror att väggen bakom tavlorna kanske skulle göra en snygg fondvägg, man måste ju inte ta väggen soffan står mot. ;)

Gardiner, men jag skulle nog köpa typ vanliga gardiner i lin, ganska grova lite håliga. (om du fattar) Iaf inga panelgardiner, det är skönt att ha gardiner man kan skjuta undan vid en dörr. Tycker jag iaf. Jag har nämligen en panelgardin vid min uteplatsdörr och det är mycket opraktiskt. :/ Ska byta den snarast. ;)

Väggen ovanför soffan ser tom ut (har samma problem i mitt vardagsrum), men det ser ut som om du har en tavellist där, upp med fina småtavlor på dig och din familj, kanske tom att ni får upp en till tavellist och ännu fler småtavlor.

Annars tycker jag du har en jättebra grund att jobba på, snygga möbler och så, så det ska nog bli jättebra!

• LillaÄrtan

Kör på bruuunt Wellah! Men behåll vita väggar... Så fint

~ Mamma till Världens finaste Julie 051215~
  • Sarina och tony

gardinerna som du photoshoppat skulle bli jättesnygga med de kuddarna som du hade som förslag oxå. Då tycker jag att du ska måla om i en jätteljus ton i kanske blått eller grönt. Kanske mint? Ha en fondvägg där du har en tapet som går i samma tema som kuddar och gardiner.
    Bestäm ut en accentfärg. Typ vita ramar och krukor, eller svarta rama och krukor. Det blir så mycket snyggare när man har en röd tråd i allting. Kika gärna in i vårat galleri och kolla på vårat vardagsrum så kanske du får lite ideer?

Lycka till

• Coppola

Inga panelgardiner...*snälla* ALLA har ju det nu...tänk annorlunda.

Sätt en skena i taket...en bit ut från förnstret ca 20 -25 cm...sen kan du hänga tunna tunna gardiner hela vägen...alltså att de täcker förnstren och det som står i dem, men att det sysns igenom.
    Själv har jag skena, men jag har satt upp draperier i fönstret(såna där som ser ut som långa lampfransar)det blev superhäftigt.

Stora tavlor, inga små 13x18 cm fotoramar som försvinner på stora väggar....det kan man ha på mindre ytor ex i en liten hall eller liknande.

Du har fina möbler att grunda med och de är i sansade färger och det är bra.
    Jag har naturfärger i grunden och brunsvarta möbler och sisal mattor. Sen har jag röda och turkosa accenter samt vita genomskinliga gardiner med vita sammetsmedaljonger i OCH guldfärgade draperier i förnstret.

Våga tänka annorlunda fastän du har "vanliga" möbler, det gör jag.

• elma

varför inte byta plats på allt. Sätt soffan där matbordet står nu och tvärtom. Ljusa naturfärger håller länge, man tröttnar inte så snabbt. Inred med mycket växter och lampor som går att flytta. panelgardiner, ja, känner du för det så kör på, de kostar inte så mycket och är lätta att byta ut. Sisalmattor är fräscha och Ikea har superpriser! Blanda stora och små tavlor, men håll samma färgskala. Sätt i grupper med exempelvis ytterkanterna som en yttre ram, om du förstår hur jag menar.

Svar på tråden Inred mitt vardagsrum! (bilder)