• Pysmys

Känns overkligt...

Hej! Har kikat runt en massa här på forumet å jag tänkte att jag kunde lägga in ett eget inlägg istället...

Har fått ångest/ångest attacker/panikattacker...

Har mått lite dåligt en tid och har tidigare ätit Citalopram som har hjälpt ganska bra.. Har haft ett uppehåll, men började med tabletterna igen för några veckor sen..

Jag studerar till läkemedelsoperatör och var nere på skolan i torsdags.. Var i skolan i 20 minuter tror jag innan jag bokstavligen sprang ut därifrån med andan i halsen! Fick en sån äcklig ångestattack! Skyndade mig t VC å fick komma in i ett litet rum med en kurator tills jag lugnat ner mig.. Samma sak hände i fredags när jag var i en affär.. Allt omkring mig blev plötsligt jättestort och jag kände mig liten som ett lillfinger.. Igår var jag hos läkaren och fick utskrivet: Paroxetin som ska kombineras med Attarax...

Nån som ätit Paroxetin??

Attarax är jag bekant med men inte den andra tabletten...

Tacksam för alla svar och kommentarer!!

Mvh, Tess..

• Svar på tråden Känns overkligt...
  • bobolina

Hej!

Har själv lidit av ångest o panikattacker. Men jag tränade bort dem. Jag tror det handlar om att övervinna rädslan. Att bestämma sig för att inte låta det kontrolera ditt liv. Titta på din sitiuation: är det mkt just nu? Krav kanske ifrån omgivning, ställer du för stora krav på dig själv? Har det hänt något i ditt liv som var jobbigt..Red ut allt ifrån början ..

Carpe diem

• Nudeln

hej, jo jag äter paroxetin, och känner igen din situation. för mig har det hjälpt.

• Anonym (paroxetin)

Hej!
    Jag har ätit Paroxerin under 4-5mån sen slutade jag för jag ville bli gravid.