• hontas

Hur länge sov era tvillingar i samma säng?

Hur länge sov era tvillingar i samma säng? Mina tvillingar är drygt 3 månader och sover än så länge i samma säng, men det börjar ju bli dax att tänka på två sängar kanske? Finns det inte tvillling- spjälsäng? Två sängar tar nästan upp halva vårat sovrum:)

• Svar på tråden Hur länge sov era tvillingar i samma säng?
  • Viran

Vi sov alla tillsammans tills tjejerna va 19 månader, nu sover de i egna breiv min sida av sängen... Man kan sätta i hop spjälsängar, vi gjorde det med våra ett tag har ikeas billiga.  Lycka till!!

• Violerna

En tvillingspjälsäng lät gulligt! Det vore väl något att "utforma"?

Mina sov tillsammans i ca 3 månader - när de inte sov med mig i dubbelsängen (gubben min låt på övervåningen), vilket de dock gjorde oftast för å underlätta nattamningen... /Viola.

• Puff Mummy

Våra tvillingar är ju jämngamla med dina. Vi flyttade dem till varsin säng för 2 veckor sedan, eftersom de störde varandra alldeles för mycket. Kan tilläggas att vi har IKEA-sängar somju är lite mindre. Nu sover de iallafall mycket bättre.

• triss i tjejjer

Leia & Nova sova i samma säng till de var 4 månader gammal. Vi tog det beslutet för att de låg till slut och sparkade på varandra...

Nu sover tjejerna i ett gemensamt rum men i varsin säng. Det funkar jättebra !! De är 6½ månad gammal.

Jannice - stolt mamma till Tindra september -03 och tvillingtjejerna Leia & Nova februari -06
  • Lindzy

Linus och Filip sov tillsammans 3 månader,första tiden brevid sedan skavfötters tills de sparkade på varann.När de fick varsi säng så börja de sova hela nätter så de störde nog varann mer än vi trodde.På mornarna så hojtar de med varann så kul att ligag och lyssna.
    Kram

• AnnaTvillingmamma

Hej!
    Mina små grabbar är nu 5 månader och sover i samma säng.
    Första tiden brevid varann och nu skavfötters, det funkar jätte bra än så länge...
    Kram Anna

• Majja M

Jag har tänkt lägga mina killar (drygt 3 månader) i varsinn säng länge nu.. Men har inte hämtat den andra spjällsängen ännu..
    Jag tycker att de stör varandra och sparkar på varandra ganska så mycket.. Så hoppas det blir lugnare NÄR jag hämtar andra sängen..

• MichelleoOscar

när mina tvillingar inte fick plats mer i samma säng så köpte vi en ny o tog av ena sidan på varje o satte ihop.. det blev en jätte bra säng..de sover ännu i den =)

• Puffy75

3 månader sen störde de varandra för mycket och blev för långa för att dela säng.

Svar på tråden Hur länge sov era tvillingar i samma säng?