• tahira

Vad hände 1988?

Hrj. Jag håller på med en uppgift i skolan som dels handlar om att skriva en halv sida om en händelse år 1988, men framförallt går den ut på att så effektivs som möjligt få fram information på internet, alla medel tillåtna. Jag håller på att googla olika variationer av "1988" hittils utan speciellt intressanta resultat. Nu undrar jag om ni vet någon större händelse som inträffade under år 1988? Det kan vara en nationell eller internationell, social, politisk, religiös osv..

If you can't be good, be careful
  • Svar på tråden Vad hände 1988?
  • Apif la deuxième

Hmm kan du gå till biblioteket och se om de där har en årsbok från 1988? Vet att min lillasyster född det året har en sådan, tjock, mycket bilder och väldigt intressant, tyvärr minns jag inget särskilt som hände då och kan inte kolla eftersom boken är hemma hos mina föräldrar. Men får du tag på en sån kan du ju bläddra igenom och se om du hittar nåt intressant du vill skriva om.

• Nika75

Här finns lite:

www.historycentral.com/20th/1988.html

Jag googlade "year 1988", fanns en del.

Jag började sjuan hösten 1988 och hade enligt klassfotot permanentat hår med lite "fluffig" snelugg, polotröja, snötvättade jeans samt svarta hängslen (!). På sommarlovet hade jag varit Frankrike och köpt massa neonfärgade kläder och plastsmycken (väldigt hett). Hade sett filmen "Coctail" med Tom Cruise (som man var lite kär i) och lyssnade på Soundtracket på semestern vill jag minnas. Samt Bon Jovi. Skivan "New Jersey" och låten "You were born to be my baby". Teveserien Cosby gick i Sverige och den tittade vi på, hela familjen. På lördagskvällarna satt vi dock bänkade framför Varuhuset. (1987-1989)

• Nika75

Haha, nu läste jag TS inlägg lite mer noggrant. Kanske min frisyr och musiksmak 1988 inte är att betrakta som en "större händelse". Well, jag blev så nostalgisk bara.

• tahira
    Redbit skrev 2006-08-29 13:33:41 följande:
    Gå till Wikipedia (sv.wikipedia.org) och sök på 1988 så får du fram massor med händelser!
    Ja, men mest totalt ointressanta.. Det var bland det första jag kollade, men jag tyckte det mest var småhändelser och att världens mest "låg och puttrade" för att sedan explodera 1989 och 1990. Tack i alla fall!
    If you can't be good, be careful
  • piixelslyna

Vad som hände 1988? Jag föddes då ju! Världens händelse. (iaf för min mamma och pappa )

Näe, jag vet faktiskt inte.

• Mamma Jessis

1988 var ett bra ESC år kan jag iaf säga....

Svar på tråden Vad hände 1988?