• Drrling80

hur vet man att vattenet går..

det verkar som om de flesta jag har pratat med direkt visste att det var vattnet som gått.. men jag som även i vanliga fall behöver byta trosor några gånger per dag för att dem är blöta, hur ska man egentligen kunna veta?? jag har ju även hört dem inte dirket märkt att vattnet har gått , då det bara kommit lite stötvis. det skulle bla bero på att bebisen har legat så djupt ner, vilket även min bebis gör.. därför blir jag lite orolig att jag inte ska märka att vattnet eller slemmisen går. någon som på ett bra sätt kan förklara hur dem märkt att det var just slemmisen, om det nu inte blev någon initialblödning samtidigt.kram på er alla

• Svar på tråden hur vet man att vattenet går..
  • Såpbubblan

är du osäker så ring in till förlossningen och fråga - dom vet bäst (oftast). har för mig att vattnet luktar lite illa...

• gravid34

På mig kändes de som en "propp" som lossnade...
    Lycka till med bebisen...

• Axels och Annies mamma

det märker du, för mig var det en hel fors med vatten och det känns på ett sätt som man märker direkt, jag hade iof värkar först och vattnet gick inte förrän precis innan jag började krysta så för mig var det ingen tvekan.

• Fåret Shaun

Min bm sa att det vanligaste är att värkarna kommer först och att vattnet går när de ska fästa en "mätare" på bebisens huvud. Att vattnet går först och sen värkarna är mer ovanligt. Men om det är så brukar det komma ca 1-2dl vatten, det vatten som ligger under bebisens huvud. Sen kan det sippra ut när man rör sig.

• Dino78

Jag var orolig över detta och ringde till förlossningen och dom sa att man skulle sätta på sig en binda och om den blev blöt var det fostervatten.
    Sen när mitt vatten väl gick så märkte jag det väldigt väl
    Men är man orolig så ring, eller om du har nära propsa på att komma in.Dumt gå runt och vara nervös!

DIF i själ och hjärta
  • kayal

i vilket fall vattnet nu går så blir man blöt i trosorna.
    Mitt vatten gick inte på en gång utan under en veckas tid så läckte jag.
    Jag var liksom fuktig i trosorna och det luktade sädesvätska om det.
    Fostervatten har den doften.
    Under förlossningen sen så fick de ta hål på hinnorna för att vattnet inte gått.

När vattnet gick för min väninnas storasyster så blöev hon aldeles plaskeblöt.

så de är olika..

• bratz

När jag skulle få min fyra gick vattnet på natten. jag fattade inte det först för jag blev inte så blöt. Jag bytade trosor men blev blöt igen så höll det på. När jag kom in sa de att det var en ytterhinna som hade gått, därav var det lite vatten som sipprade. Men så kan det också vara.

• wivsan

När jag väntade/födde 1:an och 2:an gick inte vattnet utan de tog hål på hinnorna vid förlossningen. Då var jag orolig att vattnet kunde gå utan att jag skulle märka det eller vara säker.

När jag var i v. 35+3 med nummer 3 så vaknade jag mitt i natten av ett "kluck" i underlivet, for upp ur sängen och *SPLATT* 1 liter fostervatten, dessutom fortsatte det ju rinna hela tiden speciellt när jag fick värkar!
    Vad jag vill säga är: när vattnet väl går kan man inte missa det!!!

• Miasnuttan

Mitt vatten gick inne på förlossningen, men det gick inte att ta miste på även fast Axel låg låångt ner...

• Vallivetu

Jag vaknade av att det rann på insidan av låret, kändes nästan som att få mens... Men jag fattade direkt vad det var och satte mig upp och väckte mannen. När jag sen reste mig ur sängen så var det som värsta hollywood scenen, det sa liksom SPLASH och det bara forsade vatten ur mig .

Svar på tråden hur vet man att vattenet går..