• Nahla

Medel mot finnar,någon??

Jag har fått lite problem med finnig hy sen jag slutade med mina p-piller och undrar om någon har något bra tips på finnmedel som fungerar bra!? Tacksam för hjälp! Finns mycket ute på marknaden och kan inte välja..

• Svar på tråden Medel mot finnar,någon??
  • anna3

På mig, som har testat det mesta, fungerar Aco Acnegel bäst. Testa det! Den kan man även använda när man är gravid, men bara i ansiktet då.

• ladyhawk

Med recept: Skinoren (kräm) är helt överlägset. Det får man inte ta när man är gravid bara. Torkar inte ut huden, luktar inget och bleker inte lakanen.

Utan recept: ansiktsmask med lerbas, alsolsprit, aloe vera, tea tree oil, Demelle kräm intensivkur.

• Nahla

Okej tack så mycket! Ska prova en till att börja med! =)

• sisley

Kan också tipsa om skinoren. Det bästa jag använt men det behövs recept. Om du har dålig hy kan det vara värt ett besök till en hudläkare för då får du lite starkare doningar än det som apoteket har att erbjuda. Undvik antibiotika dock!

• Holmstedt

Jag åt extra B-vitam (från apoteket) när jag hade mycket finnar. Det hjälpte jättebra!

• CeciliaBa

Jag har haft problem med finnar av och till hela livet och började använda Dermalogica för ca 1 månad sedan. Oj vilken skillnad jag märker redan!! Dyrt...javisst...men otroligt dryga produkter - så det jämnar nog ut sig. Innan hade jag testat Dalacin som är en antibiotikakräm och den gjorde hyn torr och hjälpte bara ett tag. Sedan kan man ju fråga sig hur bra det är att hålla på med antibiotikakurer/krämer egentligen?!? Men har man panik så har man!

• Pirran

Var kan man hitta Dermalogica? Här är en till med högst opålitlig hy.
    har frågat på Kicks, men de hade inte.
    Vilka av deras produkter använder man vid finnar å pormaskar?

• Tulla

Jag dricker aloe vera juice varje morgon och det har hjälpt på många sätt. Magen är mycket bättre, väldigt mycket finare hy och jag är mycket piggare.
    Det rensar tarmarna från "skit" och dålig hy kommer ju inifrån..

• Dinturiel

Jag har hittat mitt favoritmärke, men vet inte riktigt om det går att få tag i här i Sverige. Har inte sett det ialla fall. Det är danska Matas eget märke, kännetäcknas av ränderna. Använder deras Ansiktstvätt, Ansiktsvatten och en djurpengörande ansiktsmask. Ansiktstvätten trorkar ut huden en aning, så det gäller att ha nått som återfuktar bra. Finns både i små och stora förpackningar, och de är inte speciellt dyr. Sen står det både på svenska och danska på förpackningen.

Men det kan ju vara lite svårt att få tag på.

• CeciliaBa

Jag köper Dermalogica på en hudsalong...det är bara salonger som säljer märket. Fick tips av Griisen här på FL...och jag ångrar mig INTE! Huden har blivit så mycket bättre! Det finns hopp!! Ring Dermalogica i Stockholm och hör vart de säljer i din stad.

Svar på tråden Medel mot finnar,någon??