• Astrantia

V. 6 - det STICKER i livmodern

Är i vecka 6 av min andra grav. Det STICKS sådant i livmodern, och jag kan inte minnas att det var så förra gången. Det känns mest hela tiden. Att det drar i ligamenten ibland minns jag, men inte detta stickande. Nån som känner likadant?

• Svar på tråden V. 6 - det STICKER i livmodern
  • MichelleoStefan

Hej! Det kan vara växtvärk som du känner. Livmodern växer ju och tar plats. Det kan man känna av och till hela gravidíteten. Alla graviditeter är olika, så det är inte säkert att denna blir lika som din förra. Lycka till!

• Kisen82

jag är i v 6 själv och för nån dag sedan hade jag rejäla hugg i magen + att det stack en del också. när jag beställde tid för inskrivning sa de att det är hyfsat vanligt.

• Kisen82

glömde skriva att barnmorskan sa att det var livmodern som förberedde sig.

• Bébé07

livmodern växer så mycket den första 12 veckorna från ett litet plomon till en apelsin inte undra på om vissa känner av de! jag känner vissa dagar och andra dagar inte e i vecka 6-8 ? vet ej exakt.

• Bébé07

livmodern växer så mycket den första 12 veckorna från ett litet plomon till en apelsin inte undra på om vissa känner av de! jag känner vissa dagar och andra dagar inte e i vecka 6-8 ? vet ej exakt.

• lillvilda

jag hadde hugg i magen i v 6 och jag blev orolig men nu var jag på vul i v 8 och allt såg bra ut och hjärtat slog. De var bara livmodern som växte.

• Lepa

jag har så ont vissa tider på dygnet att jag måste lägga mig ner...jobbigast blir det när man inte har någonstans att ta vägen på jobbet! Stickningarna (stötarna) hade jag mest i v.5 nu är det mer mensliknande smärtor under naveln o ut på sidorna!

• Astrantia

Ok tack för svar... låter ju betryggande. Det är svårt att låta bli att oroa sig (har ett mf i bagaget också). Dessutom har jag lite bruna flytningar, men det har jag också fått höra är hyfsat normalt. Ja man kan ju inte göra annat än att försöka hålla sig lugn och vänta och se!

Svar på tråden V. 6 - det STICKER i livmodern