• Sara K

Hur länge var era bebisar gula?

Min son blir 3 veckor imorgon och hans hud är lite gulaktig fortfarande.. För 2 veckor sen (i samband m pku) togs ett värde som var bra, så han är alltså inte jättegul, och vi har inte behövt sola honom. Men, han är alltså fortfarande lite gul i hud o ögonvitor. Om det inte försvunnit om en vecka (3 veckor är visst nån gräns) så vill bvc ta prover.
    Hon sa visserligen att hon INTE trodde det var någon fara iom att han inte är jättegul, går upp i vikt och är pigg, men att dom alltid kollar för säkerhets skull. Det är ju förstås jättebra!

Hur länge har era små varit gula? Nån som överstigit 3 veckor?

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
  • Svar på tråden Hur länge var era bebisar gula?
  • AnnaLilja

Isabelle var pyttelite gul hela första månaden. Sen försvann det helt!

• Misa79

Min är fortfarande lite gul och han är nästan 3 månader
    men de har inte tagit något blodprov, de säger at det är ok för han blir mindre gul hela tiden och han växer jättemycket

• Sara K

Okej, vad skönt att höra!
    Han är ju bara lite gul, så där så han ser fin ut!
    Men man blir ju lite orolig för leversjukdom...
    Men eftersom han växer o går upp i vikt så är allt säkert som det ska!

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
  • Finastina

Vår lille Noel är fortfarande lite gul i ögonvitorna. För två veckor sedan tog de nya prover. Det var inte så farligt, och eftersom han går upp så bra i vikt så är de inte oroliga. Han är född den 15 juni, så han är drygt 2 månader.

De var nästan säkra på att det är bröstmjölksutlöst gulsot, men de vill inte att jag ska göra uppehåll i amningen.

Nu har värdet redan börjat gå ner, och jag hoppas att det snart är helt borta. Jag har blivit mer noga med att han ska ligga i dagsljus, ner med suffletten på vagnen när det inte är soligt och gärna ligga vid fönstret. I somras när det var så varmt så höll vi oss inne hela dagarna och rullade hela tiden ner persinnerna. Kanske inte var så bra..

• cicia

Hej!Min son var gul den forsta en och en halv manaden.Sen bara forsvann det!

Svar på tråden Hur länge var era bebisar gula?