• Ozone

Getingar, hjälp mig fooort!!

Vet inte under vilken rubrik jag ska lägga detta så det får bli "övrigt".

Jag har ett stooort problem. det kommer in getingar i mitt sovrum och jag vet inte varifrån de kommer. Jag har slagit ihjäl tre getingar idag redan, två kröp på golvet och den tredje satt i fönstret. Jag har sprayat rummet med radar, ÄNDÅ finns de kvar.

Hur ska jag kunna sova här inatt?
    Vad ska jag göra? Vad BÖR man göra? Vet inte om jag är allergisk, vet ej heller om dottern är det (hon är 3).

• Svar på tråden Getingar, hjälp mig fooort!!
  • Xara

Har du någon ventilationsgång?? De kan komma den vägen, har själv upplevt en skräckversion av detta i ett badrum en gång *kallsvettas vid minnet*. Försök stänga till ventilationsgången.

Annars: håll rummet stängt (vädringsfönster, ventiler, dörr) så gott det går.

Bor ni i hus? Ring Anticimex eller om ni har avtal med någon annan firma (kolla även hemförsäkringen). Hyreshus? Jag antar att man kontaktar värden .

• Ozone

Vi bor i hus. Ingen ventilationsgång. Däremot kom de in via taklisten tidigare, men då slog vi in en spik och då försvann de, men nu är de tillbaka.... Vet inte om de kommer samma väg den här gången...

Är det anticimex man ringer alltså?
    Kommer de åt överallt? Tänkte om boet är på vinden kan det ju vara svårt o ta sig ända in...
    Vad kostar det?

• Xara

Vi har skadedjursavtal med Anticimex, vet inte vad det kostar med separata "utryckningar" eller vad det finns för andra firmor i branschen... i vår lokaltidning är det emellertid en snubbe som annonserar om att han kommer och åtgärdar akuta getingproblem , men jag skulle nog höra med Anticimex först!

Svar på tråden Getingar, hjälp mig fooort!!