• Anonym (Kliar)

Klåda, vad tror ni?

Jag har de senaste kvällarna fått rådnande utslag och klåda på kroppen men vet inte varför!
    Min sambo tror att det kan bero på tvättmedlet/sköljmedlet eller på att jag har använt brun utan sol men sköljmedlet har jag använt förrut och det var en vecka sedan jag använde brun utan sol sist...
    Jag börjar mer undra om det beror på att jag ätit något jag är känslig emot jag vet bara inte mot vad jag skulle vara känslig emot och varför kliar det bara på kvällarna?

Någon som har några idéer eller känner igen sig?

• Svar på tråden Klåda, vad tror ni?
  • Anonym (Kliar)

Någon?

• silverflame

Jag har en väninna som fick samma som du, hon använde med brun utan sol. Det började för henne när hon slutat med krämen. Men visst kan det vara sköljmedlet. Även om du inte haft problem av det tidigare, så kanske du är lite överkänslig nu mot det. Prova ett nytt ett tag så kanske det blir bättre!

• Anonym (Kliar)

Tack för svaret, blir lite galen av det här kunde knappt sova igår pga allt kliande!!!
    Förresten, passar du oxå på att kika in i pausen till desperat...

• Syster Dyster

Jag har fått klåda på kroppen av olika anledningar:

1. Graviditet
    2. Allergisk mot paprika och chili

• Syster Dyster

Kan tillägga att paprika och chili har jag aldrig varit allergisk mot förut, det kom helt utan förvarning

Men klåda vid graviditet har jag haft alla gångerna.

• Anonym (Kliar)

Hej Syster Dyster och tack för ditt svar! Min sambo har ockuperat datorn (nätpoker) så jag har inte sett det förrän nu!

När du har haft klåda vid graviditet när har klådan uppstått? Direkt eller en bit in i graviditeten? Jag tror inte att jag ska vara gravid då jag äter p-piller men jag har blivit gravid en gång förrut trots det (fick dock missfall i v9). Men en viss oro känner jag ivarje fall då jag hade fruktansvärt ont av ägglossningen sist vilket jag inte brukar ha och vi hade haft sex flera dagar i rad innan det.
    Jag skulle älska att ha fler barn MEN jag har två starka skäl till att oroa mig, ett; min sambo vill inte ha fler barn och två; jag har precis börjat plugga på högskolan.

Ja ja...jag får börja med att byta tvättmedel och hålla lite koll på vad jag ätit och börja utesluta vissa livsmedel.

GUUUD vad det kliar!!!!!!

• Syster Dyster

För mig har det startat bara nån vecka efter ägglossningen, och sen pågått under hela graviditeten

• Anonym (Kliar)

Oj nu blir jag nervös fast min klåda började två dagar efter ägglossning och det kanske är för snabbt inpå.....
    Nej nu är det dags att göra sig klar för skolan, oroa mig får jag göra senare!

• Syster Dyster

Två dagar efter ägglossningen låter lite för snabbt för en graviditet. Det brukar ta minst 5 dagar innan ägget fäster (och man kan börja få gravsymptom).
    Men du kan ju göra ett gravtest för att vara på den säkra sidan.

• morriis

Vad var det för brun utan sol? Testa att byta märke om inte annat. Jag köpte hem den där Natusan Holiday Skin och dagen efter så kliade det precis somom jag hade fått lopppor. Duschade och satte mig och skrev ner vad jag ätit och gjort Kom fram till att det kunde vara den. Och testade den några dagar efter igen, och mycket riktigt så var det den

• Anonym (Kliar)

Det var Loreal men jag har inte använt den på 2 veckor nu så vi får väl se om jag kan komma på något annat. Har två idéer som jag ska testa, sluta äta marmelad (har ätit det varje dag nu) och torrborsta mig innan varje dusch och sen smörja in mig ordentligt med parfymfri bodylotion.

Svar på tråden Klåda, vad tror ni?