• Hajjak

VALBO nån som kan berätta om VALBO?

Kommer kanske att flytta till Valbo.
    Har aldrig varit där, så jag vet absolut ingenting.
    Skulle uppskatta mycket om nån vill berätta lite om Valbo, vad som finns där(köpcentrat vet jag redan, har kollat på internet).
    Är det ett bra ställe och bo på, lugnt och så? Eller är det ett stökigt ställe?
    Vad finns mer där, som skidspår bibliotek apotek och såna saker?
    Finns det några bostadsområden där som anses mindre bra att bo i, vilka i så fall?
    Går det cykelväg mellan Valbo och Gävle? Eller är det bara skog så man måste åka buss och så?
    Ja, såna saker skulle jag vilja veta.
    Blir glad om nån ville svara mig )

• Svar på tråden VALBO nån som kan berätta om VALBO?
  • Anna 84

hejhej ... välkommen tilll Gävle får man vell säga ....

vart i valbo ska du bo??? i riktiga valbo centrum??? det är okay att bo i valbo det är fint vacker natur ,,, det är vell inge specielt ställa man ska unvika ,, dikrekt där ...

vist går det Cyckelbana till Gävle men det är endå nästan en mil ditt

å bussen går varje kvart in till stan ha en bra dag å fråga mer om du vill veta

• barasara

Jag bor inte i Valbo men min man gjorde det innan vi flyttade ihop, vilket var ju ett tag sedan, men jag har även kompisar som bor där nu. Jag skulle gärna bo i Valbo. Det är ju kanon med köpis där allt finns, där har du apotek. Jag skulle absolut säga att det är ett lugnt ställe. Det bor mycket barnfamiljer där. Det finns en cykelväg in till Gävle, min svärmor cyklade jämt till jobbet. Men bussförbindelserna är också jättebra, de går minst en gång i halvtimmen på dagarna. 

Vet inte riktigt vad jag ska säga mer...

Stolt mamma till Delia 060131
  • Chiqita75

Valbo är ett jättefint och bra område(vi letade själva hus där förut). Allt du behöver finns på Köpis och i Valbo centrum finns mataffär, tandläkare, hälsocentral, BVC, bibliotek(iaf när jag körde taxi)m.m.
    Som taxichaufför så har jag nog sett alla områden i Valbo och dess människor och jag kan inte säga att det finns några bra eller mindre bra områden, det finns ett område med hyreslägenheter(Skolvägen) som inte SER så skul ut men det verkar lungt och bra där oxå.
    Fin cykelväg till Gävle finns och bussförbindelserna är kanonbra, det finns flera skolor och förskolor oxå.

Sammanfattningsvis så kan man väl säga att Valbo är ett bra område med allt man behöver inom rimligt avstånd.

Hoppas du förstår vad jag skrivit, dotterna står och tjatar bredvid och jag ska stressa iväg till dagis med henne.

• mkk

jag bor i valbo o trivs jättebra.Däremot skulle jag inte vilja bo i alla områden. Men jag tror du skulle trivas, det är rätt lugnt lite utanför men ändå nära till allt.

• Hajjak

Tack rara ni för era svar!
    Låter som Valbo är ett fint ställe
    Då vet jag massor av det jag behöver veta.
    Tack för att ni tog er tid

Svar på tråden VALBO nån som kan berätta om VALBO?