• sheeba

Har man inga hungerkänslor vid gallsten?

Sedan jag fick problem med detta så känner jag nästan aldrig att jag är hungrig. Jag äter ändå och märker först då att jag har varit hungrig. Tycker även att övre delen av magen är lite svullen och hård, normalt?

~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
  • Svar på tråden Har man inga hungerkänslor vid gallsten?
  • sholof

Har du haft problemet länge eller?
    Har du anfall nu, eller du menar att du hela tiden inte känner nån hungerskänsla alls trots att du inte har nåt anfall?

• sheeba

Har haft problem sedan sonen var 3 v, han är nu 2½ mån.
    Har inget anfall nu, men har känningar där nästan varje dag sist jag hade anfall och fick ta tablett var den 19. Väntar på operation.
    Har varit så här med hungerkänslan sedan det började typ.

• sholof

Ja, jag hade oxå så när det var som värst. Kände inte hungerkänslan för att jag hade molande värk av gallstenen hela tiden. Men det kom och gick liksom hela tiden.

Min mage kändes oxå lite svullen och hård, precis som du förklarade din känsla.

Hoppas du får tid för operation snart, ibland kan det ju dröja så innan man får en tid.

• sheeba

Jag har pratat med kirurgläkaren redan han var lite smått arg på dem på akuten för jag har varit inne så många gånger 1 gång med ambulans. De hade satt upp mig för mottagning sedan hade det blivit en ni tid för op. Men han sa att vi skulle göra akut om 2-3 veckor vilket nu är ca 1-2 veckor kvar, bara väntar på vilken dag det blir

Har du blivit opererad?

• sholof

Ja jag blev opererad för ungefär 1 år sen.
    Då hade jag haft gallstens anfall några gånger och för höga levervärden o så under flera år.
    Så till sist när inte den molande värken i magen gick över så blev jag inlagd och fick efter några dagar en akut tid för operation.

• sheeba

Gjorde de titthållsoperation då? Kommer du i håg hur längtid det tog?
    Mina levervärden är också höga men de går upp och ner. Sedan märker jag att jag är mer irriterad och har nåll tolerans vet inte om det är för det molar och har sig helatiden?

Har du haft några känningar efter det? Fått råd om någon speciell kost?
    Hoppas det inte gör något att jag ställer frågor.

*****Äta bör man annars dör man, äta gör man ändå dör man.******
  • sholof

Nej du får gärna ställa frågor, ska försöka svara så gott det går.

Gjorde titthållsoperation, så har fyra ärr på magen nu.
    Själva operationen tog väl bara några timmar, minns inte helt. Men kanske 2 eller så.
    Fick inget råd om nån kost, bara allmänt så där att man ska äta varierat o så.
    Innan dom opererad så hjälpte det iaf mig om jag åt mat som inte var så fett o så.
    Sen kan man tänka efter operatione på att man inte äter för onyttigt då kan man lätt gå upp i vikt om man har de problemen sen innan. Det gjorde iaf jag. Kanske inte så konstigt eftersom det ju är gallblåsan som delar upp fetterna o sånt i maten.

Efteråt har jag inte haft några speciella känningar. En gång kändes det precis som att jag hade ett gallstens anfall, men det var det ju inte utan nåt i livmodern istället....väldig konstig känsla.

och det är inte så konstigt att man är irriterad o så om man hela tiden har småont. Men är ju inte på topp då.

• sheeba

Tack så mycket, vill bara ha bort detta nu.
    Fick ett anfall i natt och sedan är nästan hela dagen förstörd. man är rädd för att äta och man är trött. Men det är väl bara att hålla ut. är tur att medicinen hjälper så man slipper fara ut och in på akuten som jag gjorde innan då de andra tabl inte hjälpte.

*****Äta bör man annars dör man, äta gör man ändå dör man.******
Svar på tråden Har man inga hungerkänslor vid gallsten?