• tjej23

diaree i tidig graviditet

är påväg in i v9 nu och har problem med detta. finns det några fler som har eller har haft problem med detta i tidig graviditet?

• Svar på tråden diaree i tidig graviditet
  • Jeane

Jag misstänker att jag är gravid och jag har ofta diaree och ont i magen på vänster sida, men som sagt jag misstänker att jag är gravid, har inte fått något plus än.

• Timonella

Jag hade så i början. Typ v 7-9 krånglade magen och jag måde även illa. Är i v 13 nu och det har gått över men kan komma tillbaka vissa dagar.

• maja piraya

Jag är i v.10 och har haft diarré av och till, i början var det typ varannan dag diarré och varannan dag jättehård i magen, nu är det inte lika ofta som jag är lös i magen kanske bara en-två gånger i veckan. Jag ringde och frågade på gyn och sköterskan sa att man inte kan bli lös i magen av att man är gravid, men efter att ha läst här på fl så har jag förstått att det är ganska vanligt, speciellt i början. Lycka till

• Mrs T81

jag hade jättemycket diarre i början innan jag visste att jag var gravid. Nu är jag i v9+3 och det har lugnat ner sig mycket. Jag trode att jag hade får magsjuka och därför testade jag jättesent. så visst kan man ha diarre och vara gravid.

• Banny

Jag fick diarre hela vecka 6 och 7 i princip, verkligen kass i kistan. Men vet ju inte om det berodde på grav eller nåt ja ätit förstås. Misstänker att det var grav i alla fall

• stjernan

Jag har haft diaree till och från nu i en vecka. Måste gå på toa 3-4 ggr om dagen. Har BIM om 3 dagar, så det är lite tidigt att testa! Men jag hoppas att det är ett graviditetssymptom... Har dock inga andra symptom som skulle kunna betyda gravid.

• Alexanders Mammma

Jag var dålig i magen fr v 5 till vecka 7 som jag e i nu. Till och från och jag har kunat springa på toan ca 2-3 ggr per dag och då bara forsar(sorry) det. Inget kul, men vad göra??

Svar på tråden diaree i tidig graviditet