• Anonym (?)

Hur dyr hyra har ni, ensamstående m barn, vad får ni i bostadsbidrag, klarar ni Er???? Hjälp

Hej,

Har just separerat.
    Hur stor lägenhet har ni och hur stor hyra har ni?
    Vad tjänar ni?
    Hur mkt i bostadbidrag får ni?

Någon som även får soc. bidrag.

Behöver nog all hjälp jag kan få

Har två barn.

• Svar på tråden Hur dyr hyra har ni, ensamstående m barn, vad får ni i bostadsbidrag, klarar ni Er???? Hjälp
  • Anonym (ensam mamm)

jag är ensamstående med tre hemmavarande barn bor i en femma som kostar mig 6850 inklusive el.....får bostadsbidrag på 4000 sammanlagd inkomst på 18000 inklusive alla bidrag....jobbar inte utan får sjukbidrag.

• Anonym

ensamstående med två barn. har en trea på 81 kvm som kostar 4500 kr. får bostadsbidrag på 2500 kr. kan inte direkt säga att jag klarar mej. har allt som allt 11300 kr i inkomst så det är knapert.

• Anonym

kan tillägga att så här fattigs som det är nu trodde jag aldrig att jag skulle bli. under fattigåren som student tänkte jag att värre än så här kan det aldrig bli så jag bet ihop och fortsatte plugga. men nu har jag de alltså mycket sämre plus att jag på det ska betala tillbaka till csn. hade valt att inte plugga om jag vetat detta då.

• Anonym

jag är ensamstående mamma till 4barn har lägsta fp på 180kr/dag bor i en 3a har 3600kr i bostadbidrag.De går men inte mer

• Honungsmelonen
    Hej, jag bor i en stor 3:a på 94kvm med mina 2 barn och jag har fp lägsta just nu men är snart i arbete..
    I bostadsbidrag får jag 3100 och min hyra ligger på 5723 exkl El
    *När det är kallt är det hoppet som håller mig varm*
  • Hemligtjej24

Jag har en 2:a på 78 kvm,rätt centralt med en hyra på 5300 kr i månaden. Jag får 4500 i bostadsbidrga och har inga barn ÄN och är inte sambo,dock försöker vi få barn. Får ut 11000 i månaden efter skatt

• Anonym

Nej, du hemliga tjej då talar du inte sanning. Med den inkomsten och ensamstående får du inte en krona i bidrag

• Hemligtjej24

Jo då det får jag visst. Jag är förtidspensionerad och får inte jobba och är även hörselskadad. Då får jag alltså sjukersättning och handikapps bidrga från FK + bostadsbidrag eller om det var bostadstllägg,minns inte. Men 4500 får jag i allafall.

• Anonym

Då kanske du skulle skrivit det också. Det är ju liksom inte riktigt samma vilkor för den som får 11.000 i lön och och den som har det i pension. Du har ju inte bostadsbidrag utan bostadstillägg så du får bidrag enligt samma regler som alla pensionärer inte som de som arbetar.

Svar på tråden Hur dyr hyra har ni, ensamstående m barn, vad får ni i bostadsbidrag, klarar ni Er???? Hjälp