• Magiczodiac

Får era barn egen väska när ni flyger

Vi ska åka bort i vinter och jag funderar på om min 3åring ska få en egen väska eller om vi ska packa hennes saker i våra stora??? Vi har ju även med oss en 9månders oxå så hans saker ska ju med oxå. Men känns lite jobbigt att släpa på 3 väskor. Men hur är det är det 20kilo per väska eller 60kilo för 3 personer oavsätt antal väskor??? Någon som vet???

• Svar på tråden Får era barn egen väska när ni flyger
  • keli

Vi åkte till Gran Canaria i somras två vuxna och en 1 åring och en 4 åring. Vi hade två resväskor och en bag som vi checkade in. vissa bolag tar ju betalt för övervikt. Men har man biljett får man ju ta med väska. Ska ni var borta länge. Lägg ex blöjor under vagne om ni tar med en sådan. Vikten på väskor varierar mellan bolag tror jag.

• Dixie

de brukar väga allt bagage tillsammans, så om en väska är tyngre än en annan har ingen betydelse - bara inte maxvikten för alla väskor överskrids.

• Xara

Vi packar alla fyras prylar i två stora resväskor. Sedan har treåringen en egen ryggsäck att kånka på med leksaker, kex, ett klädombyte och vad det nu kan vara.

• carola 79

Alla barn som betalar får ha med egen väska (oftast barn under 2 gratis) När vi åker så ska vi ha med 3 resväskor + var sina handbagage. Barnen har varin liten resväska med hjul på så de slipper ju att bära
    Lycka till på resan

carola m Alicia 000407 & lucas 030228

• stormfågel

Oftast så kan de samväga väskorna (så att 3 personer får ta 60 kg sammanlagt) men reser man med Ryanair så vägrar de! Där får man ha ha högst 20 kilo person och om man har 23 kg så får man betala övervikt oavsätt om maken har 12 kg!

Ganska bra att veta! Me som sagt så gäller det bara med Ryan som jag vet om (och de måste ju tjäna pengar någon stans ifrån )

• Chanette

Vi ahr alltid fått bageget vägt tillsammans. Vi packar lite av allt i varje väska, då står man inte utan allt till tex lillan om en väska försvinner.

Svar på tråden Får era barn egen väska när ni flyger