• nelina

Rosacea

Jag har antagligen rosacea, läkaren kunde inte säga exakt. Jag fick antibiotika utskrivet men kan inte äta det eftersom vi planerar barn. Vad kan jag göra för att ändå bli bättre? Känns verkligen jättejobbigt att ha illröda utslag på kinderna Läste nånstans att man kan badda med kamomill så det ska jag prova. Vill ha tips på huskurer, produkter - ja ALLT!

• Svar på tråden Rosacea
  • Miiiaaa

Min mamma har rosacea, och på henne hjälper ingenting förutom de krämer som läkaren skrev ut, vet inte vilka det var, men det var en jätteavancerad smörjprocedur som hon inte orkade med i längden, så hon behandlar sig inte med något.

men allt blir bättre i solen och av solarium.... Smink och "vanliga" hudkrämer gjorde allt bara värre. Ingen huskur har direkt hjälpt henne förutom avslappningsövningar och akupunktur då hon märkte att det blev värre av stress.

Ost, smink och rödvin var det som gjorde sjukdomen värre än värst så det avstår hon helt nu.

Kanske ingen tröst.... Men lite råd på vägen!

• Pollyman

jag fick rocasea när jag väntade mitt första barn. Jag fick antiiotika som skulle ätas i månader och en kräm. Magen ballade ut... sedan blev jag gravid igen och så ville de inte behandla. Efer min dotters födelse blev rocasean värre och jag fick stressmage. Kom då i kontakt med Aloe Vera Gel genom en vän. Först åt jag det för magen som är bra nu. Jag fick mer energi och ork och en dag när jag tittade mig i speglen var även min rocasea borta... Jag testade även en kräm då som funkar jättebra i kombination med gelen. Är du intresserad så hör av dig.

• Pollyman

jag började rekomendera produkten själv när jag märkte hur bra den va... då har man 30 % och man kan ju själv sälja...
    Hur som helst krämen kostar 228 och den är dryg. Det du helst ska satsa på är gelen 261 kr för ca 33 dagars konsumtion. Man börj prova produkten i 90 dagar innan man kan se resultat och för att man ska göra det har vi 90 dagars nöjd kund garanti vilket innebär att du betalar och får produkterna och skulle du inte vara nöjd hör man av sig till sin distrubutör och får pengarna tillbaka och då är man nöjd ändå... för bra för att vara sant?
    om du mailar din adress kan jag skicka några prover på krämen...alltidkallops@hotmail.com

• Pollyman

glömde saga den säljs bara genom distrubutörer....

• Muminlina

Det här med smink, jag har precis "hittat" det underaraste man kan tänka sig; I.D. Man känner sig renare och frächare med det på sig än när man är osminkad :)

Varför jag skriver om detta i denna tråd är att det står att det ska ha en bra inverkan på Rosacea, täcka över, och eftersom jag tycker att alla annat se skriver om I.D. stämmer så tror jag på att detta kan hjälpa dig.
    www.hudoteket.se/html/id_makeup.html
    shop.hudoteket.se/

Om du känner att du vill prova på I.D. makeup rekommenderar jag dig att köpa den på Tradera.se där det är mycket billigare än i affärerna som för märket.

Hoppas du inte tycker att jag är för OT... Lycka till :)

• Pollyman

med Aloe vera behöver du inte täcka över din rocasea....

• nelina

Pollyman: Hur länge åt du Aloe gelen? Äter du den fortfarande eller kan man sluta när man blivit bra?

• Pollyman

jag äter den dagligen. Det Rocsacea är inte en sjukdom som man blir "botad" från. Skoven liksom kommer och går. Jag kan ibland fortfarande bli illröd på hakan men då smörjer jag med aloe vera propolis så lägger det sig. Tyvärr räcker inte bara krämen... men den dämpar.. problemet¨kommer inneifrån. Jag har blivit jättepigg sedan jag började och har inte stressmage längre.. så att rocsacean syns längre är ett enormt plus. Du kan ju prova att dricka 3 månader och använda krämen och sedan göra ett uppehåll... man är ju olika reagerar olika på olika saker. Testa och prova du kan alltid lämna tillbaka grejerna inom 90 dagar och få pengarna tillbaka och då har det ju ar kostat dig.. ett försök...var bor du??

• iita

det jag tycker att du ska göra är att å till en hud läkare för det första och sen använda bra produkter och absolut inga starka ingredienser i ansiktet. undvik det som för att det blossar upp det kan va tex, konditions träning, stark mat, alkohol, rökning mm. gå till en bra salong och tala med en hudterapeut som kan rekommendera bra produkter. man blir aldrig av med rosacea men man kan stoppa upp det så att den inte utvecklas till högre grader. alltid bara lugnande och "snälla" produkter i ansiktet!

Svar på tråden Rosacea