Korv a la Forsell
Jag åt en så god korvgryta på mitt förra jobb. Jag tror att den hette Korv a la Forsell, gjord på falukorv. Är det nån som har recept på den?
Jag åt en så god korvgryta på mitt förra jobb. Jag tror att den hette Korv a la Forsell, gjord på falukorv. Är det nån som har recept på den?
knuff
men nån måste väl veta?
Jag väntar oxå på svar. Nya recept är alltid intressant. Har du sökt på nätet?
Där hittade jag bara skolmatsedlar med Korv Forsell " ... med smak av dill och senap ..." Inget direkt recept.
jag ha inget direkt recept men gör typ korvstroganoff med lite mindre tomat i smaksätt med dill,riven pepparot och lite senap
Gul13
Jag hittar också bara skolmatsedlar. Försökte med massa olika kombinationer.
annika11
Oj! Det lät jättesvårt! Jag är tyvärr överdrivet beroende av recept. Då kan jag alltid skylla på receptet om det smakar illa! =)
Nu har jag ätit detta igår och var så fräck så jag frågade kocken vad det var i.
Förutom korv och lök gjorde han en vitsås (margarin, mjöl och mjölk) och kryddade med ketchup, senap och dill, salt och peppar så klart.
Tack!
Vad snällt att du skrev det här! =)
Det var så lite så.
Jag har sökt och sökt men inte hittat något recept och frågar man inte så får man inget veta ...
Hittade det här i en gammal Allt om Mat:
Korv á la Forsell (4 pers)
500 g falukorv
1 msk smör
1 msk vetemjöl
1 dl vatten
1 dl mjölk
1/2 köttbuljongtärning
1 msk tomatpuré
1 tsk senap
1/2 tsk salt
1 krm peppar
1/2 dl hackad dill
1 dl riven pepparrot
Skär falukorven i strimlor och stek dem i smör. Strö över mjöl, häll i vatten, mjölk och buljongtärning. Rör om. Tillsätt tomatpuré, senap, salt och peppar. Låt sjuda 2 min under lock. Blanda i dill. Servera med nyriven pepparrot, kokt potatis och grönsaker.
Häxvrål: Du är ett geni!
Tack så hemskt mycket.
Är det gott då? Det låter ganska gott...och billigt också.
Men oj, 1 dl riven pepparrot låter ju ganska starkt eller?
Jag tyckte det var gott. Smakade som en blandning mellan min korvstroganoff och min biffstroganoff.
Vad det gäller pepparroten så tänker jag inte ta så mycket. Det är inte min favorit precis men en touch kan kanske vara bra.